تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1400 - 8:41
کد خبر : 107018

طرح ساماندهی طب اسلامی- ایرانی سره را از ناسره مشخص می‌کند

طرح ساماندهی طب اسلامی- ایرانی سره را از ناسره مشخص می‌کند

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح طب اسلامی اظهار داشت: این طرح به جهت ساماندهی طب‌های رایج اسلامی، ایرانی و طب مکمل در کشور است که سره از ناسره مشخص شود. وی افزود: در مجلس طرحی امضا شد که یک سازمان طب سنتی و یا مکمل مستقل و

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح طب اسلامی اظهار داشت: این طرح به جهت ساماندهی طب‌های رایج اسلامی، ایرانی و طب مکمل در کشور است که سره از ناسره مشخص شود.

وی افزود: در مجلس طرحی امضا شد که یک سازمان طب سنتی و یا مکمل مستقل و مرتبط با وزارت بهداشت و درمان تشکیل شود تا مردم علاوه بر درمان‌های طب رایج از درمان طب سنتی و مکمل نیز بهره ببرند اما پیش‌بینی می‌شود که با آن مخالفت خواهد شد و از طریق دیگری آن را دنبال می‌کنیم.

رفع انحصارگرایی در علم پزشکی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: یکی دیگر از اهداف این طرح این است که افراد متخصص و با سواد وارد این حرفه شوند و حتی برای آن متخصصانی تربیت شود که مردم بدانند برای درمان‌های طب سنتی و یا برای مثال طب سوزنی به کجا می‌توانند مراجعه کنند و این امر باید توسط وزارت بهداشت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید انحصارطلبی در علم پزشکی شکسته شود، بیان داشت: باید نگرش‌های موازی و متمایز در این پزشکی مشخص شود و همانطور که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و داروخانه تخصصی برای طب رایج و جدید وجود دارد، برای طب سنتی هم ذیل همین سازمان طب ایرانی اسلامی ایجاد شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد