تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردین 1400 - 16:58
کد خبر : 106403

کشور با توجه به فناوری‌های نوین به توسعه پایدار دست می‌یابد

کشور با توجه به فناوری‌های نوین به توسعه پایدار دست می‌یابد

مرجان کائدی روز جمعه در حاشیه آیین مجازی و برخط اختتامیه سومین دوره مسابقه ملی ‘نبرد اپلیکیشن‌ها’، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب جایگاه برتر در عرصه‌ فناوری‌های برتر، مانند نرم افزار، علوم داده ورزی(انفورماتیک) و هوش مصنوعی نیاز به حمایت از تولید دانش بنیان و رفع موانع پیش رو درحوزه‌های مرتبط با تولیدات نرم افزاری دارد. وی بیان کرد: با توجه

مرجان کائدی روز جمعه در حاشیه آیین مجازی و برخط اختتامیه سومین دوره مسابقه ملی ‘نبرد اپلیکیشن‌ها’، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسب جایگاه برتر در عرصه‌ فناوری‌های برتر، مانند نرم افزار، علوم داده ورزی(انفورماتیک) و هوش مصنوعی نیاز به حمایت از تولید دانش بنیان و رفع موانع پیش رو درحوزه‌های مرتبط با تولیدات نرم افزاری دارد.

وی بیان کرد: با توجه به توسعه فناوری‌های جدید در حوزه تولید اپلیکیشن‌ها و جایگاه این ابزارها در اقتصاد روز دنیا، کسب و کارهای الکترونیکی مبتنی بر این فناوری باید بیش از پیش مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.

وی آشنایی دانشجویان با عرصه های کاربردی فناوری‌های نوین را عامل اساسی در پیشرفت و توسعه آینده کشور برشمرد و گفت: توجه به جایگاه ویژه دانشگاه در این مسیر، عامل مهمی برای هموار و پرشتاب‌ کردن، رشد و ترقی ایران اسلامی است.

دبیر اجرایی سومین دوره مسابقه ملی ‘نبرد اپلیکیشن‌ها’ گفت: فرآیند توسعه و پیشرفت کشور، بدون توجه به فناوری‌های برتر امکان پذیر نیست و فناوری اطلاعات فرصت خوبی برای درآمد پایدار با کمترین امکانات و نیروی انسانی است و در رفع نیازهای اجتماعی کارآمد است.

به گفته وی سومین دوره مسابقه ملی ‘نبرد اپلیکیشن‌ها’ با هدف ارتقای دانش استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه طراحی و تولید اپلیکیشن‌ها با همکاری گروه‌های مهندسی نرم‌افزار و مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور پنجشنبه و جمعه بصورت مجازی برگزار شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان گفت: طرح‌های متعددی از دانشگاه‌های سراسر کشور در این دوره از مسابقات به دبیرخانه مسابقه ملی ‘نبرد اپلیکیشن‌ها’ ارسال شد که پس از ارزیابی اولیه توسط کارگروه داوران، ۲۶ تیم از سراسر کشور در سه بخش به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: میزان خلاقیت و نوآوری در ایده، امکانات اپلیکیشن، مزایای رقابتی طرح، روش کسب درآمد، میزان کامل شدن طرح،کیفیت پیاده‌سازی، و کیفیت ارائه از عوامل تاثیرگذار در انتخاب برگزیده‌های این رویداد بودند.

کائدی ادامه داد: هدف از این مسابقات، به‌چالش کشیدن توانایی شرکت کنندگان در کارآفرینی، شناسایی نیازها، تعریف مساله و حل آن به کمک توسعه‌ اپلیکیشن‌ها است و به این ترتیب لازم است شرکت‌کنندگان ابتدا ایده‌پردازی کرده و سپس ایده‌های خود را در قالب اپلیکیشن های موبایل یا وب پیاده‌سازی نمایند.

وی تاکید کرد: اپلیکیشن‌های ارسال‌ شده، توسط کمیته علمی ارزیابی شد و تیم‌های برتر برای ارائه در مسابقه دعوت شدند و به‌تشخیص کمیته‌ی علمی و نمایندگان حامیان رویداد، سه تیم برگزیده انتخاب  و مورد تقدیر و حمایت حامیان مسابقه قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: شش طرح از مجموع ۲۶ طرح ارسالی، به انتخاب داوران برگزیده شد و این طرح‌ها علاوه بر دریافت جوایز، از سوی حامیان رویداد نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

اولین دوره از مسابقات ملی نبرد اپلیکیشن‌ها در آبان ۱۳۹۳ و دومین دوره‌ی آن در آبان‌ ۱۳۹۸ در دانشگاه اصفهان برگزار گردید و امسال به خاطر شرایط خاص فراگیری ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار شد و دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان،در ۲۶ و ۲۷ فروردین‌ ۱۴۰۰ میزبان برگزاری سومین دوره این مسابقات ملی بود.

دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان با ۳۲ سال سابقه تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموخته دارد که بیش از ۲ هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی، ۵۵۰ نفر در کارشناسی ارشد و ۸۵ نفر در مقطع دکترا هستند.

این دانشکده ۳۰ عضو هیات علمی در چهار گروه سخت افزار، نرم افزار، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی دارد و خوشه پردازش سیگنال و اینترنت اشیا  (SPIOT.IR) این دانشکده با بیش از ۶۰ عضو از خوشه های فعال دانشگاه اصفهان است.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد