تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 7:03
کد خبر : 10624

حیات طیبه، حیات حقیقی انسانی است

حیات طیبه، حیات حقیقی انسانی است

حجت‌الاسلام جلیل پورتقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حیات طیبه، حیات حقیقی انسانی است که حیات دنیوی با همه گسترده‌گی‌اش بستر آن و حیات اخروی با جاودانگی و اهمیتش تبلور این حیات حقیقی است. این حیات اصیل و حقیقی، واقعیتی ورای حیات ظاهری است که

حجت‌الاسلام جلیل پورتقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: حیات طیبه، حیات حقیقی انسانی است که حیات دنیوی با همه گسترده‌گی‌اش بستر آن و حیات اخروی با جاودانگی و اهمیتش تبلور این حیات حقیقی است. این حیات اصیل و حقیقی، واقعیتی ورای حیات ظاهری است که در همین دنیا حاصل می‌شود ضمن آن که حیات طیبه برخاسته از مرتبه بالای روح انسانی است.

وی از ستون دین و دینداری گفت و افزود: نماز به سبب این که ستون دین و دینداری، مرز میان اسلام و کفر و حقیقت بندگی است، نخستین فریضه و واجب در اسلام است.

وی با اشاره به ویژگی‌های آن دل که حیات طیبه دارد، خاطرنشان کرد: دل کسی که از “حیات طیبه ” برخوردار است، تنها به خداوند تعلق دارد؛ تنها قرب به او را می‌خواهد و تنها از خشم و دوری از او، هراسان است. از دنیای فانی رو گردان است و مدبر واقعی همه امور را خداوند متعال می‌داند و در نتیجه شیطان و هوای نفس در او راه نخواهد داشت. 

حجت‌الاسلام پوزتقی ادامه داد: منظور از حیات طیبه در قرآن”محو شدن در ذات باریتعالی” است که به هر فرد مومن به تناسب ایمان و عمل صالحی که انجام می‌دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند حیات طیبه را رهاورد سیر الى اللّه دانست و یادآور شد: حیات طیبه رهاورد سیر الى اللّه است که اولیاى خدا با پیمودن مسیر بندگى و پاس دارى از پیمان فطرى و میثاق ملکوتى به آن رسیده و از ثمرات آن بهره مى‌برند. حیات طیبه در عالم “عنداللّه” و در تحت ولایت حق تعالى براى اولیاى خدا تحقق مى‌یابد.

وی افزود: حیات طیبه یا زندگی اولیاء اللّه، پیراسته از هر ناپسندی، کژی، بدی، ناراستی و زشتی است؛ چرا که در محضر او و در مقام قرب خداوندی، جای برای این امور نیست.

حجت‌الاسلام پورتقی تاکید کرد: بی تردید انسان‌ها برای گریز از زندگی یکنواخت مادی و رسیدن به حیات طیبه به نماز نیازمندند و در واقع نماز دریچه گفت‌وگو با بی نیاز مطلق است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد