تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1400 - 14:00
کد خبر : 105921

دستگاه قضایی مازندران با هنجارشکنان در ماه رمضان برخورد می‌کند

دستگاه قضایی مازندران با هنجارشکنان در ماه رمضان برخورد می‌کند

– اخبار استانها – مهرداد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  ساری، اظهار داشت: احترام به آموزه‌های دینی و حریم سایر افراد از نکات برجسته فرهنگی ملت‌ها بوده که به‌وضوح در سابقه تمدنی و تاریخی ایران بزرگ قابل ملاحظه بوده که یکی از این آموزه‌های قابل تقدیس در جامعه اسلامی-ایرانی، ماه مبارک رمضان است.

– اخبار استانها –

مهرداد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  ساری، اظهار داشت: احترام به آموزه‌های دینی و حریم سایر افراد از نکات برجسته فرهنگی ملت‌ها بوده که به‌وضوح در سابقه تمدنی و تاریخی ایران بزرگ قابل ملاحظه بوده که یکی از این آموزه‌های قابل تقدیس در جامعه اسلامی-ایرانی، ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: از رمز و رازهای معنوی روزه داری، اجرای آئین‌های ویژه شامل اکرام نیازمندان، توجه به تهی‌دستان، اطعام گرسنگان و برگزاری جشن شکرانه یک‌ماه روزه داری در روز عید فطر همراه با نماز و نیایش دسته‌جمعی و اختصاص بخشی از اموال به نیازمندان و فقرا، حاوی پیام‌های ارزشمندی است که با ورود اسلام و عجین شدن با سنت‌های کهن و دیرینه ایرانی پدید آمده است.

محمدی گفت: انتظار داریم با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، تقدیس و تکریم این ماه، به نحو شایسته و با پذیرش عمومی برگزار شود. صد البته با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، رعایت الزامات بهداشتی به نوعی که نشانه رشد و بالندگی جامعه اسلامی و رعایت حریم و حقوق همنوعان و هموطنان روزه دار محسوب شده نیز ضروری است.

شرط پلیس گلستان برای فعالیت رستوران‌های بین‌راهی و واحدهای صنفی در ماه رمضان/با روزه‌خواری در ملاعام برخورد می‌کنیمچگونه باید از فرصت ماه رمضان برای خودسازی فردی بهره گرفت؟علی‌نژاد: شرایط کرونا اجازه بدهد، انتخابات شطرنج فدراسیون بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود۷۵ هزار بسته معیشتی در ماه رمضان در استان کرمانشاه توزیع می‌شود

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی و نظارتی بر اساس وظایف ذاتی خود باید شرایط حفظ حریم و حدود الهی بویژه در ماه مبارک رمضان را در سطح جامعه فراهم کنند، گفت: به منظور رعایت حال مسافران و افرادی که بنا به دلایل مختلف قادر به روزه گرفتن نیستند، متصدیان مراکز پذیرایی و رستوران‌های بین راهی و پایانه‌ها می‌توانند با اخذ مجوز از پلیس نظارت بر اماکن عمومی، با رعایت شئونات اسلامی و استتار مکان به گونه‌ای که در ملاء عام تظاهر به روزه‌خواری صورت نگیرد، به صورت محدود فعالیت کنند.

محمدی افزود: افرادی که بنا به هر دلیلی از جمله بیماری، مسافر بودن قادر به روزه گرفتن نیستند، با رعایت شئونات ماه مبارک رمضان از تظاهر به روزه‌خواری و خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاعام خودداری کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان و سرنشینان ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هر گونه تظاهر به روزه‌خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی اجتناب کنند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر مازندران یادآور شد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان مازندران بر اساس ماده ۹ و تبصره ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خود را موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در چارچوب وظایف قانونی خود اقدام به تذکر زبانی و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، دانست و در صورت مقاومت و ایستادگی از سوی ساختارشکنان برخورد قضایی و انتظامی صورت خواهد گرفت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد