تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 - 7:45
کد خبر : 10583

اجرای پایلوت طرح روستای بدون بیکار، طلاق، اعتیاد در محمودآباد

اجرای پایلوت طرح روستای بدون بیکار، طلاق، اعتیاد در محمودآباد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ یحیی یوسف‌پور، فرماندار محمودآباد، گفت: به منظور تحقق طرح روستای بدون طلاق، بدون بیکار و بدون اعتیاد اظهار کرد: این طرح هم اکنون در روستای برنج ده از بخش مرکزی به عنوان پایلوت انتخاب شده و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ یحیی یوسف‌پور، فرماندار محمودآباد، گفت: به منظور تحقق طرح روستای بدون طلاق، بدون بیکار و بدون اعتیاد اظهار کرد: این طرح هم اکنون در روستای برنج ده از بخش مرکزی به عنوان پایلوت انتخاب شده و دولت به صورت جدی در این قضیه ورود پیدا کرده است.

وی افزود: همه مدیران مکلف هستند موانع موجود در جهت رفع آن در راستای اشتغال و تولید به خصوص اداره بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) و سایر دستگاه‌های مرتبط ورود پیدا کرده و این مسئله را به سرانجام برسانند.

یوسف‌پور درباره آماده‌سازی بستر راه روستا عنوان کرد: اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید نسبت به آسفالت معابر اصلی داخل روستا نگاه ویژه‌ای داشته باشند و راه‌های دسترسی به مزارع و آب‌بندان‌های پرورش ماهی که یک فرصت شغلی مناسب جهت کاهش بیکاری روستا هست را بهسازی و آسفالت نمایند.

فرماندار محمودآباد درخصوص راه‌های کاهش طلاق در روستا بیان کرد:درایت و مدیریت ریش سفیدان، هیات امناء محل، خیرین، اعضای شورای اسلامی و دهیار هیاتی را در قالب حل و فصل طلاق و اصلاح اختلافات و با استعانت از فرمایشات امامان معصوم و پیامبران در رابطه با راه کاهش طلاق مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با کاهش اعتیاد در روستا اداره بهزیستی با رابطه ویژه با کمیته امداد در این خصوص داشته و با همکاری نیروی انتظامی و از طریق انجمن معتادان گمنام شهرستان کمک گرفته تا بتوانند ریشه این افیون خانه‌مان سوز را از چهره روستا بزدایند.

 یوسف‌پور در رابطه با اشتغال در روستا خاطرنشان کرد: تمامی فارغ التحصیلان روستا شناسایی شده و در کارورزی در اولویت کاربردی قرار گیرند و مسئولان روستا با داشته‌های خود روستا که موجب دلگرمی آنهاست از این جوانان در کارهای مرتبط استفاده کرده و اطلاع رسانی از طریق تعاونی‌ها با مشارکت همه اهالی و همه دستگاه‌ها به صورت عملی انجام گیرد تا بر اساس نیازسنجی و امکان سنجی یک روستای نمونه داشته باشیم.

روستای برنج ده دارای ۶۰۰ خانوار ساکن روستایی با ۱۷۲۰۰ نفر جمعیت و ۵۲۰ هکتار اراضی مستعد کشاورزی و سه آب‌بندان با وسعت بالا که یکی ۶۰ هکتار و دیگری ۳۷ هکتار و با زمین‌های وابسته در حدود ۱۰۰ هکتار آب‌بندان برای پرورش آبزیان و ماهی وجود دارد که علاوه بر اینها آبزی پروری، مشاغل خانگی، گردشگری روستایی و … را می‌توان نام برد که از مدیران دستگاه‌ها و ادارات شهرستان انتظار دارند که به صورت کاربردی وارد میدان شوند.

در این جلسه علاوه بر فرماندار، روسای اداره تعاون، کار، رفاه اجتماعی، شیلات، بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و کارشناسان فرمانداری و بخشداری مرکزی به همراه دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای برنج ده حضور داشتند تا درباره انتخاب این روستا به عنوان پایلوت برای روستای بدون بیکار، طلاق و اعتیاد تصمیم گیری کنند.

در ادامه این جلسه ناصر فتاحی بخشدار مرکزی طی سخنانی عنوان کرد:فرصت طلایی اکنون برای روستای برنج ده لحاظ شده و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال برای ایجاد روستای بدون بیکار انجام و این مسئله را به فال نیک می‌گیریم.

بخشدار مرکزی محمودآباد گفت:انتظار می‌رود در فضای گردشگری، آبزی‌پروری، دامپروری و دامداری مدیران دستگاه‌ها بصورت کاربردی ورود پیدا کنند تا با مشارکت سرمایه‌گذاران بسترسازی شود تا در راستای ایجاد اشتغال اتفاق خوبی بیفتد و درپی این کار سایر موضوعات حاشیه‌ای از قبیل طلاق، اعتیاد و بیکاری خودبخود رفع خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد