تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1400 - 14:28
کد خبر : 105664

مسجد به پایگاه اصلیِ فرهنگی و اجتماعی محله‌ تبدیل شود

مسجد به پایگاه اصلیِ فرهنگی و اجتماعی محله‌ تبدیل شود

حجت الاسلام علیرضا نجیمی روز سه‌شنبه در حاشیه سفرش به بافق در گفت و گو با ایرنا تحقق این مهم را از  امامان جمعه و جماعت مساحد خواستار شد و افزود: در حالیکه مسجد در صدر اسلام کانون اصلی حضور مردم به شمار می رفت .  وی در نشستی که در محل اداره تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام علیرضا نجیمی روز سه‌شنبه در حاشیه سفرش به بافق در گفت و گو با ایرنا تحقق این مهم را از  امامان جمعه و جماعت مساحد خواستار شد و افزود: در حالیکه مسجد در صدر اسلام کانون اصلی حضور مردم به شمار می رفت . 

وی در نشستی که در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد، وضعیت مساجد شهرستان را در آستانه ماه رمضان بررسی کرد.
وی با بیان اینکه آنچه انجام می‌شود ،باید برای رضای خدا باشد تا در تاریخ ماندگار شود، افزود: این اداره کل در این مسیر آماده همکاری تمامی فعالان فرهنگی، ذاکران اهل بیت (ع)، روحانیان و مسوولان است تا کارهایی که انجام می‌شود برای رضای پروردگار و خرسندی مردم باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: تلاش نهاد یادشده این است که یزد در تربیت طلاب انقلابی و استکبارستیز به جایگاهی که شایسته است برسد و در این مسیر نیازمند همکاری همه صاحب نظران است.
وی با بیان اینکه امامان جماعت محله ها در شرایط کرونایی منعی برای حضور در مساجد و پاسخگویی به سووالات مردم ندارند، تصریح کرد: عده‌ای باز بودن در مساجد را خلاف مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا می‌دانند، این تصور آنها صحیح نیست.
نجیمی با تاکید بر اینکه امام جماعت محله و روحانیان باید در این شرایط خاص در مساجد حضور داشته باشد و هرکجا توانست، از کار مردم گره گشایی کنند،خاطرنشان کرد: در استان، مواسات و دستگیری از مردم آسیب دیده از ویروس کرونا با محوریت مساجد برگزار می شود، بنابراین حضور روحانیان و امام جماعت محله ها می تواند در شناسایی و معرفی افراد آسیب دیده موثر باشد.
وی به درخواست‌های مردمی مبنی بر برگزاری نماز جماعت و اجرای برخی برنامه های فرهنگی در مساجد با تعداد کم و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در ماه رمضان و با توجه به برخی اختلاف نظرها میان هیات امنا با ائمه جماعت مساجد در این مورد افزود: این موضوع با همکاری اداره های اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها پیگیری شد و به زودی به تعاملی سازنده در این خصوص دست می یابیم.

۳۳ مسجد با محور مسجد جامع بافق در این شهرستان فعال است و برای برگزاری نماز در ماه مبارک رمضان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله فیزیکی، نظافت شد و برای حضور روزه داران آماده است.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.  
 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد