تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 فروردین 1400 - 12:42
کد خبر : 105386

استمهال ۲ هزار میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

استمهال ۲ هزار میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

رضا عین اله زاده با تشریح بخشی از اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تداوم پیگیری مصوبات در سال جاری، گفت: از ۶۱۸ پرونده رسیدگی شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۵۱ درصد مصوبات به اجرا درآمده و ۴۴ درصد نیز در حال اجرا است. وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان

رضا عین اله زاده با تشریح بخشی از اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تداوم پیگیری مصوبات در سال جاری، گفت: از ۶۱۸ پرونده رسیدگی شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۵۱ درصد مصوبات به اجرا درآمده و ۴۴ درصد نیز در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان “سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” و اهمیت تحقق این امر و رونق بیش از پیش تولید در استان، امسال نیز برنامه‌های حمایتی مدون سازمان صمت در این حوزه با جدیت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی در بخش تامین مواد اولیه پایدار برای واحدهای تولیدی استان و خرید بی واسطه از بورس برای تداوم تولید، افزود: اخیرا تعداد ۱۵۴ واحد تولیدی برای خرید مواد اولیه به بورس معرفی شده‌اند و مجموع واحدهای استانی خرید کننده مستقیم از بورس به ۳۵۰ واحد صنعتی رسیده است.

عین اله زاده از تعیین تکلیف بدهی معوق، امورمالیاتی، محیط زیست، تامین اجتماعی، آب، برق و گاز به عنوان بخشی از موضوع مصوبات کارگروه در ۱۲ ماهه سال جهش تولید یاد کرد و گفت: به میزان ۳۰۰ فقره به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار در بخش اعطای معافیت گمرکی واردات ماشین آلات خط تولید و تکنولوژی ماده ۱۱۹ محقق شده است.

وی گفت: ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و ۱۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال از طریق کارگروه به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای یکی از برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال گذشته با عنوان “جهش تولید” با تمرکز بر صنایع پیشران و منتخب و تداوم اقدامات حمایتی از صنایع استان، از محل تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال با رقم ۵۸۵ میلیارد تومان، ۹۰ درصد سهمیه استان در این بخش جذب شده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معاون امور صنایع این سازمان گفت: هم‌چنین ۵۷۰ میلیارد تومان نیز در بخش رونق تولید جذب شده است.

انتهای پیام 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد