تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1396 - 6:35
کد خبر : 10516

پایان مرداد؛ مهلت نام‌نویسی جشنواره قرآنی مُدهامتان در لرستان

پایان مرداد؛ مهلت نام‌نویسی جشنواره قرآنی مُدهامتان در لرستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، جشنواره قرآنی مُدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و با اهدافی همچون غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و همچنین استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، جشنواره قرآنی مُدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و با اهدافی همچون غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و همچنین استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد، در سالی‌که از سوی رهبر فرزانه انقلاب مزین به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» شده است، برگزار می‎شود.
 این جشنواره قرآنی به‌همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با همکاری شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاداقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی و با میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود.
 از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی می‎توان به استعدادیابی نخبگان قرآنی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، تقویت حضور پُرنشاط‌تر اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی و همچنین کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم اشاره کرد.
همچنین، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن‌مدار جهت حضور در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از دیگر اهداف این جشنواره سراسری است.
این جشنواره قرآنی در دو بخش آقایان و بانوان و در هفت رشته شامل قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ۲۰ جزء، اذان، قرائت (ترتیل)، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و  مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود که در بخش آقایان در رشته‌های حفظ کل، قرائت تحقیق، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
بخش بانوان این جشنواره قرآنی هم در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود. همچنین دو بخش مسابقه‌ای مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز تنها به‌صورت استانی برگزار می‌شود.
از شرایط شرکت در این جشنواره قرآنی این است که سن تمامی شرکت‌کنندگان باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال یعنی؛ متولدین یکم مردادماه ۶۶ تا یکم مردادماه ۷۸ باشد و در رشته تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز سن باید بین ۸  تا ۱۵ سال باشد.
سکونت در محل برگزاری مرحله استانی مسابقات مُدهامتان نیز الزامی است و شاغلان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با ارائه گواهی و به‌شرط سکونت در محل خدمت سازمانی خود حق شرکت در مسابقات استان را دارند.
همچنین، کسانی‌که سابقه حضور در مسابقات بین‌المللی را داشته باشند  نمی‌توانند در جشنواره مُدهامتان مرحله استانی و کشوری شرکت کنند.
 هرگونه تغییرات احتمالی در خصوص جشنواره قرآن از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره‌های فرهنگی و هنری جوانان مساجد به اطلاع خواهد رسید.
مرحله کشوری جشنواره قرآنی مُدهامتان ۱۴ آذر تا ۱۷ آذرماه برگزار می‌شود، مرحله استانی این جشنواره نیز تا پنجم آبان‌ماه امسال برگزار خواهد شد که در این راستا  مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآنی مُدهامتان در لرستان تا پایان مرداد ماه جاری اعلام شده است.
علاقمندان برای ثبت‌نام به کانون‌های مساجد خود یا آدرس اینترنتی دوازدهمین جشنواره قرآنی مُدهامتان http://javananemasajed.ir/Forms/74 مراجعه نمایند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد