تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 18:25
کد خبر : 104942

طرح‌های تحقیقی و ترویجی، مقدمه جهش تولید در بخش کشاورزی است

طرح‌های تحقیقی و ترویجی، مقدمه جهش تولید در بخش کشاورزی است

جواد وفابخش روز سه‌شنبه در بازدید از مزارع گندم و کلزای شهرستان کلاله از کارشناسان مراکز و ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی و ادارات ترویج مدیریت‌های جهادکشاورزی خواست یافته‌های جدید طرح‌های تحقیقاتی و مباحث جدید ترویجی را در اختیار بهره‌برداران قرار دهند. وی معرفی و الگو قراردادن کشاورزان پیشرو به دیگر کشاورزان را نیز در افزایش تولید

جواد وفابخش روز سه‌شنبه در بازدید از مزارع گندم و کلزای شهرستان کلاله از کارشناسان مراکز و ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی و ادارات ترویج مدیریت‌های جهادکشاورزی خواست یافته‌های جدید طرح‌های تحقیقاتی و مباحث جدید ترویجی را در اختیار بهره‌برداران قرار دهند.

وی معرفی و الگو قراردادن کشاورزان پیشرو به دیگر کشاورزان را نیز در افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصول مهم دانست و افزود: وزارت جهادکشاورزی در راستای راهبردهای تعیین شده و رسیدن به خودکفایی کامل در تولیدات بخش کشاورزی و امنیت پایدار غذایی کشور و حمایت‌های اعتباری و تسهیلاتی، تمام تلاش خود را برای تامین به موقع نهاده‌ها، ماشین آلات و اداوت این بخش مولد انجام می‌دهد.

وفابخش اضافه کرد: گلستان از استان‌های برتر تولید گندم و کلزا است و جهادکشاورزی نیز در سال‌های اخیر حمایت‌های اعتباری و تسهیلاتی خوبی از بهره‌برداران این استان شمالی انجام داده است.

دراین بازدید که علیرضا مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی، معاون مجری طرح گندم کشور و مدیران جهادکشاورزی، ستاد اجرایی فرمان امام و مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان به همراه فرماندار کلاله حضور داشتند، علی علیزاده مدیر جهادکشاورزی این شهرستان گزارشی از آخرین وضعیت کشت‌های پاییزه در کلاله ارائه داد و گفت: درسال زراعی جاری درمجموع حدود ۵۰ هزار هکتار گندم و ۱۱ هزار و ۲۱۷ هکتار دانه روغنی کلزا دراین شهرستان کشت شد.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد