تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 14:12
کد خبر : 104870

۱۷ قرارگاه مجازی قرآن، نماز و عترت در کشور راه اندازی شد

۱۷ قرارگاه مجازی قرآن، نماز و عترت در کشور راه اندازی شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا علیرضا کاظمی روز سه شنبه در مراسم اختتامیه اجلاس سراسری نماز در یزد افزود: امسال با توجه به اعمال محدودیت هایی که زیست بوم جدید پس از شیوع ویروس کرونا پیش روی کشورها از جمله ایران گشود و شرایط برای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا علیرضا کاظمی روز سه شنبه در مراسم اختتامیه اجلاس سراسری نماز در یزد افزود: امسال با توجه به اعمال محدودیت هایی که زیست بوم جدید پس از شیوع ویروس کرونا پیش روی کشورها از جمله ایران گشود و شرایط برای فعالیت های حضوری با محدودیت هایی همراه شد، به لطف خداوند سبحان پس از راه اندازی شبکه شاد این تهدید تبدیل به فرصت شد.

وی ادامه داد: نه تنها کارهای پرورشی و فرهنگی به ویژه در حوزه قرآن، عترت و نماز تعطیل نشد، بلکه با راه اندازی پایگاه های تخصصی قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز  و تلاش های شبانه روزی همه همکاران موفق شدیم گام های موثری در راستای تحقق ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی مندرج در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برداریم

کاظمی با اشاره به تشکیل قرا گاه های مجازی فعالیت‌های قرآنی هم افزود: امیدواریم نتایج تولید محتواهای ارزشمند این کار را در فضای مجازی و نرم افزارهای جدید سال آینده ببینیم. 

وی با بیان اینکه از مجموع قرارگاه ها پنج مورد آن مربوط به  حوزه نماز است، گفت : در تمامی مناطق آموزش و پرورش  جشن تکلیف به صورت مجازی برپا و آموزش عملی نماز برای دانش آموزان و افزون بر ۷۰ هزار معلم برگزار شد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد : همچنین یک دوره آموزشی به صورت مجازی برای توانمند سازی ائمه جمعه مدارس  با محتوای ویژه برگزار شد. 

وی افزود: امروز هم در فضای مجازی با استفاده از پویش های  مختلفی که راه اندازی شد با این فضای معنوی ارتباط با خدا را به دل خانه ها بردیم و تلاش می کنیم از این ظرفیت بتوان فعالیت‌های میدانی و حضوری در فصای پس‌از کرونا فراهم شود. 

کاظمی  در ادامه با بیان اینکه برگزاری اجلاس نماز کاری ارزشمند است، تصریح کرد: در سال‌های قبل اجلاسیه نماز فقط در حد یک اجلاس و با حضور یکهزار نفر برگزار می شد هم اکنون بعد از تاکید مقام معظم رهبری در اجلاس بیستم و هفتم نماز در تمام مناطق آموزش، و پرورش برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد:علاوه بر این جامعه و دستگاه ها نسبت به موضوع نماز حساس شد و امسال هم  اجلاسیه دانش آموزی و بحت جشنواره پیوند نماز بین خانه، مسجد و مدرسه برگزار شد. 
وی  ادامه داد :با توجه به اینکه استان یزد  به لحاظ جایگاه خوبی که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی دارد، دبیرخانه اجلاسیه نماز  به آن واگذار شد. 

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که از تمام شیوه های اثرگذار در حوزه نماز استفاده شود و این فضا توسعه و تعمیم داده شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد