تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1400 - 11:54
کد خبر : 104466

دولت نیازمندی‌های وزارتخانه‌ها را از تولیدات داخلی تأمین کند

دولت نیازمندی‌های وزارتخانه‌ها را از تولیدات داخلی تأمین کند

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه امسال توجه به تولید به معنای واقعی کلمه باید محقق شود، افزود: این بدان معناست که اگر شرکتی و یا کارخانه و واحد تولیدی قابلیت رونق و توسعه را دارد، شرایط لازم برای این کار فراهم شود. وی بر لزوم تأمین امکانات،

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه امسال توجه به تولید به معنای واقعی کلمه باید محقق شود، افزود: این بدان معناست که اگر شرکتی و یا کارخانه و واحد تولیدی قابلیت رونق و توسعه را دارد، شرایط لازم برای این کار فراهم شود.

وی بر لزوم تأمین امکانات، تجهیزات، ادوات و ماشین آلات، تخصیص ارز نیمایی و اعطای تسهیلات بانکی مورد نیاز برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی تأکید و اظهار کرد: امسال مسئولان باید یک نگاه همه جانبه ای به این مقوله داشته باشند.

برقراری با اشاره به اینکه فرقی نمی کند شرکت ها و کارخانجات داخلی، دولتی هستند یا خصوصی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید یک نگاه ملی، فراجغرافیایی و فرامنطقه ای به توانمندی های داخلی داشته باشند چراکه ما می خواهیم با استفاده از ظرفیت همین شرکت ها، کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی مقابل تحریم ها بایستیم و استقلال کشور را در عرصه اقتصادی محقق کنیم.

وی با بیان اینکه به جای تکیه به فروش نفت باید به توانمندی های شرکت ها و واحدهای تولیدی داخلی تکیه کرد، ادامه داد: از طرفی معمولاً در راستای رونق تولید، موانعی هم ایجاد می شود که یکی از این موانع مشکلات ایجاد شده در نحوه عرضه و توزیع محصولات است.

امام جمعه ملایر بیان کرد: ممکن است تولیدکننده ای تولیدات خوبی داشته باشد اما در زمینه نحوه عرضه، فروش و توزیع آن با مشکلاتی مواجه شود بنابراین دولت باید زمینه، امکانات و تسهیلات لازم برای عرضه محصولات داخلی را فراهم سازد.

وی با تأکید بر اینکه خود دولت و وزاتخانه ها باید برای تأمین نیازهای خود از تولیدات داخلی کشور استفاده کنند، خاطرنشان کرد: بهترین تبلیغ برای رونق و شکوفایی تولید، استفاده از محصولات داخلی و توجه به امر صادرات است.

وی با گلایه از اینکه متأسفانه بانک ها برای تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی، سودهای زیادی درنظر می گیرند، گفت: همین امر سبب می شود تولیدکنندگان در پرداخت سود بانکی با مشکل مواجه شده و بانک ها نیز در مقابل کارخانجات را توقیف یا ضبط کنند.

برقراری تصریح کرد: رونق تولید در گرو مانع زدایی ها و سیاست گذاری مطلوب و راهبردی دولتمردان است همچنین بانک ها باید فرصت و تنفس لازم را برای بازپرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی درنظر بگیرند.

وی با بیان اینکه اوضاع کسب‌ و کار در کشور باید به‌ گونه‌ای باشد که افراد نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش تولید تشویق شده و از افزایش هزینه‌های تولید جلوگیری شود، اظهار کرد: دولت باید با حمایت های همه ‌جانبه‌ از امر تولید و رفع موانع آن، همت کند تا امسال «جهش تولید» به معنی واقعی تحقق یابد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد