تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 فروردین 1400 - 12:52
کد خبر : 103506

تشکیل کمیته رفع موانع تولید در اولویت کار مجموعه قضایی یزد است

تشکیل کمیته رفع موانع تولید در اولویت کار مجموعه قضایی یزد است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری در دیدار با محمدعلی طالبی استاندار یزد، افزود: سال گذشته مجموعه دستگاه قضایی در حوزه اقتصاد مقاومتی، جلسات و بازدیدهای مختلفی با همکاری‌ معاونت اقتصادی استانداری برگزار کرد و خروجی‌های خوبی هم داشت و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری در دیدار با محمدعلی طالبی استاندار یزد، افزود: سال گذشته مجموعه دستگاه قضایی در حوزه اقتصاد مقاومتی، جلسات و بازدیدهای مختلفی با همکاری‌ معاونت اقتصادی استانداری برگزار کرد و خروجی‌های خوبی هم داشت و این موارد در سال جاری نیز پیگیری می‌شود

وی ادامه داد:  در سال جدید  با توجه به شعار سال تشکیل کمیته‌ای با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط برای  ترسیم  نقشه‌راه در حوزه تولید، پشتیبانی و مانع زدایی در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و با رویکرد علمی و قضایی با توجه به بحث کمیت و کیفیت ، رفع موانع تولید تا حصول نتیجه نهایی در استان پیگیری می شود.

این مسوول قضایی با بیان اینکه مردم ایران مستحق دریافت بهترین خدمات هستند، افزود: جا دارد تا مسوولان  به پاس قدردانی از حمایت های مردم یک صدا در میدان عمل حضور پیدا کنند و با وجود مشکلات موجود به ویژه شیوع کرونا از اوایل اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون  حدود  ۲۰۰ نفر از کارکنان این نهاد را درگیر کرد و موجب فوت سه نفر شد ، تلاش می شود تا در عرصه خدمت به مردم خللی ایجاد نشود.

دهشیری با اشاره به هوشمندسازی دستگاه قضا در دوران کرونا تصریح کرد: تشکیل اتاق‌های دادرسی الکترونیک، تجهیز دادگاه ها و زندان به سیستم ویدیو  کنفرانس از جمله اقدامات انجام شده بود و از سال ۹۰ تا سال ۹۷ به جز سال ۹۲ عملکرد دستگاه قضا استان منفی بود اما در  سال ۹۸ ، ۱۰ هزار پرونده و در سال ۹۹ هم ۲۰ هزار پرونده  جمعا ۳۰ هزار پرونده  علاوه بر رسیدگی به پرونده های وارده از موجودی های اضافه شده در این هفت سال کسر شد .

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: علت بیشتر  آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه ناشی از وجود بحران در کانون برخی خانواده هاست.

محمد رضا حدادزاده بر لزوم توجه به مسایل اجتماعی در کنار موضوع اقتصادی اشاره کرد و افزود: وضعیت استان در حوزه فرهنگی و اجتماعی شکننده و نگران کننده است که این امر توجه بیشتر دستگاه های متولی این حوزره را می طلبد.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی همدلی خوبی بین مسوولان وجود دارد اما  در حوزه آسیب‌شناسی و پیشگیری از مسایل  اجتماعی و فرهنگی غفلت هایی صورت گرفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی ، ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیر عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله  ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است. 

در یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند، این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند که از این تعداد حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد