تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 - 8:17
کد خبر : 13349

تیم های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت های مذهبی فعال شود

تیم های امر به معروف و نهی از منکر در هیئت های مذهبی فعال شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی صبح سه شنبه در گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی و مداحان اظهار داشت: مخاطب شما در هیئات از کودک تا پیرمرد و زن و مرد هستند لذا مدیریت هیئات کار سختی بوده اما ارزشمند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد رضایی صبح سه شنبه در گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی و مداحان اظهار داشت: مخاطب شما در هیئات از کودک تا پیرمرد و زن و مرد هستند لذا مدیریت هیئات کار سختی بوده اما ارزشمند است.

وی با بیان اینکه کار شما امر به معروف و نهی از منکر است، بیان کرد: منبری که در هیئت ها برگزار می شود هم امر به معروف بوده و هم نهی از منکر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یاران امام حسین(ع) در کربلا همه چیز را کنار گذاشتند و فدای امام کردند، عنوان داشت: هیئت تداوم راه شهدا است شهدا هم همه هیئتی بودند لذا کار شما بسیار ارزشمند است.

رضایی با تأکید بر اینکه هیئت زمینه تقویت فکری و ذهنی افراد را فراهم می کند تا ساخته شوند، بیان داشت: جایگاه هیئت بسیار بالا است هیئت های مذهبی قلب تپنده شیعه هستند و بیشترین جاذبه را دارند.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد کسانی که در عالم نجات پیدا کردند و راه حق و حقیقت را پیدا کردند مسیرشان از مسیر امام حسین(ع) بوده است، افزود: جاذبه هیئت امام حسین(ع) از جاذبه قرآن بیشتر است و هر کس که از هر دینی به اسلام روی آورده از مسیر امام حسین(ع) وارد شده اند.

هیئت های مذهبی کارگزاران کشتی اهل بیت(ع) هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت است یعنی مسیر نور، مسیر امام حسین(ع) است، بیان کرد: مسیرمعنویت و شناخت الهی از مسیر امام حسین(ع) است.

رضایی، امام حسین(ع) را مسیر نجات گمشدگان در ظلمتکده دنیا دانست و گفت: نور امام حسین(ع) دست شما هیئت های مذهبی است و بیرق های امام حسین(ع) علم هدایت بوده که در اختیار شما است.

وی اضافه کرد: هیئت امام حسین(ع) نوری است که باید توسط شما برنامه ریزی و هدایت شود و هیچ سرمایه ای بالاتر از این نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دریای دنیا طوفانی است، عنوان داشت: خیلی ها در دنیا به هلاکت می رسند و غرق می شوند یکی به نام القاعده یکی به نام داعش اما اگر این انسان راه را پیدا می کرد و یک ذره نسیم حسینی به او می وزید بهاری می شد و راه خود را پیدا می کرد.

رضایی با بیان اینکه مثل اهل بیت(ع) مثل کشتی نوح هست که هر سوار شد نجات پیدا کرد، افزود: شما هیئت های مذهبی کارگزاران کشتی اهل بیت(ع) هستید و این کشتی به دست شما هدایت می شود.

وی ادامه داد: اما در عصر حاضر دریا پرتلاطم است و آسیب های اجتماعی گریبان گیر جامعه شده و فضایی غیر از هیئت های مذهبی برای رفع آن وجود ندارد لذا این مسئولیت شما را سنگین می کند.

هیئت های مذهبی بهترین مرکز برای کاهش آسیب های اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هیئت های مذهبی بهترین مرکز برای کاهش آسیب های اجتماعی است، بیان کرد: این هیئت ها مطمئن ترین مرکز برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی هستند لذا باید برنامه ریزی کنیم.

رضایی بر لزوم فعال شدن تیم امر به معروف و نهی از منکر در هیئت های مذهبی تأکید کرد و گفت: هیئت های مذهبی باید کلاس درس و دانشگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه یک آسیبی که در سال های اخیر داریم تجمع بانوان در کف خیابان و به خصوص در مسیر قتلگاه است، بیان داشت: انتظار داریم فضای هیئت بعد از حرکت هیئت در اختیار خانم ها قرار داده شود چراکه اگر روز عاشورا و تاسوعا درب هیئت ها به روی خانم ها باز باشد کمترین حضور خانم ها در خیابان ها را خواهیم داشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد