تاریخ انتشار : سه شنبه 10 فروردین 1400 - 11:00
کد خبر : 102988

رییس سازمان بازرسی کشور: برخی قوانین تولید نیازمند اصلاح است

رییس سازمان بازرسی کشور: برخی قوانین تولید نیازمند اصلاح است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد اظهار کرد: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر شعار سال، امیدواریم موانع تولید و سرمایه‌گذاری را امسال به حداقل ممکن برسانیم. وی گفت:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد اظهار کرد: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر شعار سال، امیدواریم موانع تولید و سرمایه‌گذاری را امسال به حداقل ممکن برسانیم.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری شعار سال را “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” نامیدند، موانع مربوط به قوانین و مقررات را شناسایی کرده ایم که باید با اولویت نسبت به آن قوانینی که بیشتر مورد اطلاع است از طریق مجلس شورای اسلامی اقدام شود.

وی ادامه داد: باید با هماهنگی بین بخشی در استان برای برطرف کردن مشکلاتی که نیاز به قانون و مصوبه ندارد تلاش کرد که یکی از این موضوعات واحدهای در تملک بانک‌ها است.

حجت‌الاسلام درویشیان گفت: موضوع افرادی که بدهی بانکی دارند، قبل از اینکه بخواهد در مرجع قضایی مورد بررسی قرار گیرد توسط همکاران ما بررسی می شود و بانک‌ها نیز باید سودهای مازاد محاسبه شده را اصلاح کنند.

وی بیان کرد: سودهای قانونی برای برخی از واحدهای تملک شده به دلیل عدم پرداخت به موقع اقساط تسهیلات، محاسبه شده است که باید یا استمهال شود یا دوباره تسهیلاتی در اختیار بگیرند تا واحد آنها از تملک خارج شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها اداره کننده خوبی برای واحدهای تولیدی نیستند ادامه داد: خود بانک ها مدعی هستند دنبال تملک نیستند، اما عدم پرداخت بدهی باعث تملک شده است که بر اساس قانون هم ظرف سه سال باید واگذار کنند.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: لرستان تقریبا اولین استان از نظر نرخ بیکاری می‌باشد در حالیکه در ظرفیت‌های منابع آبی، استان سوم است که در صورت فعال شدن ظرفیت‌های صنعتی و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، بخش زیادی از مشکلات اشتغال استان برطرف می‌شود.

وی گفت: بر حسب منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان قوه قضاییه، یکی از دستورات و اولویت‌های کاری خود را حمایت از تولید، کارآفرینی و افزایش اشتغال قرار داده‌ایم که در حد اختیارات و وظایف می‌توانیم کار کنیم اما بخش عمده‌ای مربوط به حوزه اجرا است.

حجت الاسلام درویشیان ادامه داد: اگر قوانین به موقع و درست اجرا شود بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت بنابراین عدم اجرای قانون به عنوان یک ترک فعل مورد پیگیری و پیگرد قرار می‌گیرد.

وی گفت: اینکه رهبری سالهاست شعار سال را در حوزه اقتصادی تعیین و امسال به صورت ویژه مانع زدایی را مطرح کردند، نشان می‌دهد مانع‌هایی وجود دارد که تولید هنوز آنگونه که باید رونق پیدا نکرده است.

وی افزود: بخشی از موانع مربوط به قوانین و بخشی هم مربوط به عدم هماهنگی، همکاری و جدیت در رفع مشکل واحدها است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد