تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 20:05
کد خبر : 102412

جشنواره ملی پانتومیم در زنجان برگزار می‌شود

جشنواره ملی پانتومیم در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایش‌نامه نویسی در زنجان برگزار شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان باهمکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در راستای تقویت نمایش نامه نویسی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایش‌نامه نویسی در زنجان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان باهمکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در راستای تقویت نمایش نامه نویسی و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و شناسایی و رشد  استعداد ها در این حوزه نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی را برگزار کرد.

محمدربیع احمدخانی تصریح کرد: این جشنواره با هدف ارتقای متون نمایش‌نامه نویسی و ارتقای سطح کیفی آثار در این بخش برگزار شد که خوشبختانه استقبال از آن مطلوب بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره گام مهمی در راستای بهتر برگزار کردن جشنواره‌های بعدی است، گفت: امیدواریم دومین جشنواره به صورت گسترده و تکمیل‌تر برگزار شود و نواقصات موجود در این باره رفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته نخستین جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه‌ای نیز برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره با عنوان غواصان دریادل برگزار می‌شود.

وی همچنین از پیشنهاد برگزاری جشنواره ملی پانتومیم خبر داد و گفت: این جشنواره نیز گام مهمی در معرفی زنجان و همچنین ارتقای سطح کیفی تئاتر استان خواهد بود.

برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز در زنجان

احمدخانی با ابراز امیدواری از همکاری هنرمندان در برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز نیز گفت: جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز در زنجان به مناسبت پاسداشت کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان برگزار می‌شود.

احمدخانی به فراخوان بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و با بیان اینکه این فراخوان شامل پنج بخش مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه است، افزود: در بخش ویژه از فعالان عرصه نماز و همچنین آثار ارائه شده در زمینه جلوه‌های نماز در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران و شهدا) به مناسبت گرامیداشت کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، تجلیل خواهد آمد.     

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان کنگره شهدا را یکی از بزرگترین برنامه‌های استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم هنرمندان هم همکاری بیشتری در برگزاری این کنگره داشته باشند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان نیز در این برنامه گفت: به مناسبت دهه فجر و با در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی چند ماه اخیر تئاتر کشور که استان زنجان را نیز در بر گرفته بر آن شدیم تا در راستای کشف و پرورش و حمایت نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان استان زنجان این فراخوان را منتشر کنیم.

وی با اشاره به فرآیند برگزاری این جشنواره گفت: موضوع نمایش‌نامه‌های شرکت کننده در این جشنواره آزاد بوده اما نمایش‌نامه‌هایی که با محوریت پرداخت به مضامین ملی، مذهبی، بهره گیری از دست مایه‌های فرهنگی، بومی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام بود، در اولویت قرار داشتند.

نجفی افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در راستای تقویت نمایش نامه نویسی و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و شناسایی و رشد استعدادها در این حوزه نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی برگزار شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع ۱۹ اثر به این جشنواره ارسال شد که ۱۷ مورد وارد مسابقه شد، تصریح کرد: داوران جشنواره نیز از افراد مطرح در این حوزه بودند که صحبت‌های تاثیرگذاری درباره این جشنواره داشتند.

وی گفت: صحبت‌های داوران درباره این جشنواره تامل برانگیز بود، چون هم یک ابتکار عمل را از زنجان نشان داد و هم تاسف برانگیز به لحاظ اینکه سطح کیفی آثار پایین بوده است.

برگزاری وورک شاپ تئاتر در زنجان

وی افزود: امیدواریم پس از برگزاری این جشنواره با برگزاری وورک شاپ‌های مختلف شاهد ارتقای وضعیت تئاتر در استان باشیم و آثار بهتری تولید شود.

نجفی با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از تلخ‌ترین سال‌هایی بود که در هنر این مرز و بوم رقم خورد، گفت: امیدواریم امسال سال طلایی برای تئاتر باشد و امیدواریم بحث نمایشنامه نویسی با شکوفایی مواجه شود و امسال اتفاقات خوبی رخ دهد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان افزود: در این جشنواره از ۱۷ اثری که وارد مسابقه شدند یک اثر برگزیده انتخاب شد و اثر دوم و سوم نداشتیم و دو اثر هم توانستند شایسته تقدیر شدند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در راستای تقویت نمایش نامه نویسی و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و شناسایی و رشد  استعدادها در این حوزه نخستین جشنواره نمایش نامه نویسی را برگزار کرد.

ایرج داودبیگی با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره گفت: موضوع نمایش‌نامه‌ها آزاد است اما نمایش‌نامه‌هایی که با محوریت پرداخت به مضامین ملی، مذهبی، بهره گیری از دست مایه‌های فرهنگی، بومی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، با استفاده صحیح از عناصر تشکیل دهنده درام باشد در اولویت بودند.

برگزاری جشنواره تئاتر غواصان دریادل

داودبیگی افزود: این جشنواره پذیرای آن دسته از متون بود که چاپ نشده باشند و در هیچ جشنواره یا مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی شرکت نکرده باشند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: محمدرضا الوند، زهرا خسروی، باقر سروش داوران این جشنواره بودند که نسبت به داوری آثار پرداختند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره‌ها کمک شایانی به ارتقای سطح کیفی آثار می‌کند، افزود: در همین راستا جشنواره تئاتر خیابانی نیز در زنجان برگزار شد.

داودبیگی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی «غواصان دریادل» برای نخستین بار در سطح استان زنجان و با اولویت پرداخت به زندگی شهدای استان زنجان به‌خصوص دلیر مردان غواص و خط‌شکن زنجان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان زنجان و همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان برگزار شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: ضرورت برگزاری این جشنواره برای ارتقای سطح کیفی هنرمندان فعال در این عرصه و نیز آشنایی بیشتر مخاطبان و شهروندان با تئاتر خیابانی در سطح استان زنجان است. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد