تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردین 1400 - 14:16
کد خبر : 102360

نماینده اردکان: همگرایی قوای سه‌گانه برای تحقق شعار سال الزامی است

نماینده اردکان: همگرایی قوای سه‌گانه برای تحقق شعار سال الزامی است

محمدرضا دشتی اردکانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  مجلس با ۲ وظیفه  خطیر تقنین و نظارت در تحقق شعار امسال در هر سه بخش تولید، پشتیبانی و مانع زدایی تاثیرگذار بوده و به عنوان یکی از سه بال تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در شرایط سخت اقتصادی کنونی در همگرایی با

محمدرضا دشتی اردکانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  مجلس با ۲ وظیفه  خطیر تقنین و نظارت در تحقق شعار امسال در هر سه بخش تولید، پشتیبانی و مانع زدایی تاثیرگذار بوده و به عنوان یکی از سه بال تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در شرایط سخت اقتصادی کنونی در همگرایی با دولت و دستگاه قضا برای  تامین منویات رهبری معظم انقلاب که جدا از خواست مردم نیست نقش آفرینی عملی و موثر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: رویکرد مجلس برای وضع قوانین جدید و اصلاح برخی قوانین ناکارآمد و همچنین نظارت بر عملکرد مالی دولت باید با صبغه  شعار سال انجام گیرد و برای هریک از سه بخش اشاره شده در شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان گردیده است باید برنامه های کلیدی تدوین گردد و این برنامه ها، مطمع نظر نمایندگان برای انجام قانون گذاری و نظارت قرارگیرد.

نماینده مردم اردکان  با بیان راهکار عملی در این زمینه تصریح کرد:  هریک از نمایندگان مجلس با محوریت مسائل و مشکلات  حوزه  انتخابیه  خود باید برنامه ای مجزا برای تحقق شعار سال با کمک مشاورین خبره تدوین نمایند و تمامی نطق ها، سئوالات، تذکرات قانونی  برمبنای این برنامه صورت پذیرد.

به گفته وی مجموعه  مجلس نیز با تشکیل جلسات متعدد و اخذ نظرات کمیسیون ها در ابتدای سال باید وجهه  همت خود را برای تدوین برنامه عملیاتی در حوزه وظیفه خود  قرار دهد.

دشتی اردکانی اظهار داشت: آنچه به نظرم به صورت مجزا در هریک از سه بخش شعار سال می تواند به عنوان نقش مجلس شورای اسلامی تلقی گردد در حوزه تولید شامل وضع قوانین موثر در تقویت زیرساخت‌های تولید شامل دانش، سرمایه و نیروی کار ، تدوین قوانین موثر برای هدفمندی نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی به سمت تولید محوری و تدوین سیاست‌های تشویقی و اصلاح برخی از قوانین کارگر و کارفرما با هدف ایجاد انگیزه و تربیت نیروی کارخبره و متخصص باشد.

وی اظهار داشت: تدوین قوانین بومی گزینی تولید و اتکا به دانش و تکنولوژی ایرانی برای تولید،‌
 الزام و ایجاد سازوکار قانونی برای الصاق پیوست های فرهنگی و اجتماعی به مقوله  تولید و ضرورت انجام تعهدات اجتماعی توسط تولید کننده ، تدوین سیاست‌ها و قوانین  موازنه  اجتماعی و ایجاد توازن در بهره مندی  از مواهب تولید فی مابین شخص یا گروه تولیدکننده و مردم و تدوین و تصویب قوانین موثر برای تمرکز سرمایه در تولیدات هم سنخ با بازار و جلوگیری از انباشت تولید بدون بازار عرضه نیز از دیگر نقشهای مجلس در این بخش است.

به گفته وی در حوزه پشتیبانی نیز تدوین قوانین سلبی و ایجابی برای حمایت از تولید کنندگان داخلی و ممانعت از ایجاد بازارهای دلال محور برای فروش کالاهای خارجی،  تصویب یا اصلاح قوانین مرتبط با حقوق کارگران با هدف حمایت از این قشر به عنوان یکی از پایه های اصلی تولید ،
 اصلاح قوانین سیستم نظام بانکی در ارائه تسهیلات تولید با نگاه حمایت از تولیدکننده  ایرانی،  
تصویب و ترمیم لایحه ی بودجه ی سالیانه با نگاه حمایت از تولید و تصویب قوانین ایجابی برای ارتقا کیفیت تولیدات توسط تولیدکننده با هدف رقابت با بازارهای دنیا می تواند مد نظر باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مانع زدایی ها افزود: تعبیر مطلق مانع زدایی که از زبان فرمانده  جبهه تولید در کشور مطرح می گردد در واقع چیزی فراتر از عملکردی است که امروز از قوای سه گانه در امر توسعه  تولید شاهد هستیم و این تعبیر که برای نخستین بار در این زمینه از سوی عالی ترین مقام معنوی کشور مطرح می گردد و بخشی از شعار سال را در برمی گردد یک تعبیر دقیق در مبارزه با هرآنچه به تولید کشور خدشه وارد می سازد بوده که باید مدنظر هرسه قوه تقنین، قضاییه و مجریه قرارگیرد.

دشتی اردکانی یادآور شد : مقوله هایی نظیر  فساد اقتصادی، اهمال و بی انگیزگی، شکاف طبقاتی، القا یاس و ناامیدی، عدم توجه به توان و نیروی بومی، عدم ایفای صحیح وظایف اداری، نگاه سرمایه داری و لیبرالی به مقوله  تولید، عدم برنامه ریزی در ارتقا دانش تولید، توسعه  تولیدات بی کیفیت و عدم مدیریت صحیح در مقوله  تولید بخشی از موانع موجود بر سر راه تولید است.

دشتی اضافه کرد: قوای سه گانه موظفند با همگرایی هرچه بیشتر نسبت به رفع این موانع اقدام کنند و در این میان مجلس شورای اسلامی نقشی اساسی تر و ممتازتر را دارا می باشد که در صورت ایفای صحیح این نقش و تکیه بر موارد مطروحه در حوزه های فوق، می تواند به مهمترین عامل تسهیل کننده  تولید در کشور تبدیل شود.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد