تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 12:29
کد خبر : 101657

بانک‌ها به جای تبدیل به بنگاه اقتصادی بر حمایت از تولید متمرکز شوند

بانک‌ها به جای تبدیل به بنگاه اقتصادی بر حمایت از تولید متمرکز شوند

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در ادامه نامگذاری‌های سال‌های گذشته امسال را نیز سال تولید نامگذاری کردند اظهار کرد: معیار نامگذاری رهبری در سال ۱۴۰۰ با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نشان می‌دهد که در امر تولید به یک پشتیبانی شدید نیاز داریم

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در ادامه نامگذاری‌های سال‌های گذشته امسال را نیز سال تولید نامگذاری کردند اظهار کرد: معیار نامگذاری رهبری در سال ۱۴۰۰ با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نشان می‌دهد که در امر تولید به یک پشتیبانی شدید نیاز داریم و در این عرصه باید تلاش کرد تا تولید درست شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه این نامگذاری بیانگر این است که می‌توان در عرصه تولید به  موفقیت دست یافت افزود: برخی مصادیق مانند تولید واکسن، رونق در بخش صنعت و کشاورزی و… یک موفقیت برای ما بوده که می‌توان به جرات گفت در این مصادیق می‌توانیم فراملی عمل کنیم چراکه ظرفیت تولید غیر نفتی در کشور بالاست در حالی در برخی کشورها ظرفیت تولید ندارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود داشتن ظرفیت‌های بالا در عرصه‌های مختلف در کشور می‌توان به تولیدات متنوع رسید گفت: به عنوان مثال در عرصه بنزین «ستاره خلیج فارس» کاری کرد که بتوانیم صادرکننده بنزین باشیم و این یعنی تولید در حوزه صنایع پالایشگاهی.

وی با بیان اینکه با این کار بزرگ علاوه بر تامین مصرف داخل، در حوزه صادرات هم ورود کرده‌ایم ادامه داد: تولید به پشتیبانی نیاز دارد، بنابراین هم دولت و هم جامعه باید از تولیدکننده پشتیبانی کنند، همه اعم از بانک‌ها، رسانه‌ها و… می‌توانند مشوق و پشتیبان مهمی برای حوزه تولید و تولیدکنندگان باشند.

آزادیخواه با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر کسی سرمایه‌ای دارد و بتواند با آن سرمایه کاری را راه‌اندازی کند که چندین نفر را سر کار ببرد کار ارزشمند و بزرگی است افزود: امروز در امر اشتغال مشکل فرهنگی داریم و نتوانسته‌ایم اشتغال را معنا کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما اشتغال را در پشت میزنشینی و کار دولتی می‌بینیم گفت: برابر استاندارد جهانی، اشتغال یعنی تولید و هر کس متناسب با رشته تحصیلی و مهارت خود به کار تولیدی مشغول شود در حوزه اشتغالزایی ورود کرده است.

ضرورت مقابله با برون‌سپاری و خصوصی‌سازی سرشار از رانت و رابطه بازی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کشورها از جمله چین  به عنوان یکی از کشورهای پرجمعیت دنیا امروز با همین نگاه توانسته‌اند به خودکفایی برسند و بازار دنیا را در دست بگیرند چراکه در همه عرصه‌ها به تولید اهمیت داده‌اند.

وی با بیان اینکه باید از تولید پشتیبانی کنیم گفت: امروز نگاه بانک‌های عامل باید حمایت از تولید باشد نه اینکه به بنگاه اقتصادی تبدیل شوند، دولت نیز باید  سیاست حمایت از تولید را در پیش بگیرد نه اینکه خود تولیدکننده باشد.

آزادیخواه با اشاره به اینکه شرکت‌های دولتی یک اشتباه بزرگ هستند و البته سازمان خصوصی‌سازی هم نتوانسته موفق عمل کند و بخش خصوصی را درست به عرصه تولید وارد کند تصریح کرد: ما این شیوه را قبول نداریم، پشتیبانی این نیست که شاهد برون‌سپاری و خصوصی‌سازی سرشار از رانت و رابطه بازی باشیم.

وی بر ضرورت تشکیل تعاونی‌ها و بهره‌گیری از توان مردمی تأکید کرد و با بیان اینکه باید با استفاده از فرهنگ تعاون مردم پای کار تولید بیایند و دولت تسهیل‌گر و کمک‌کننده باشد گفت: یکی دیگر از موانع پیش روی تولید، طولانی بودن روند صدور مجوز تولید است زیرا در بسیاری از مواقع یک تولیدکننده باید از چند دستگاه مجوز بگیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: فرآیند طولانی و تضاد و ابهامات بین دستگاهی باعث رنجش تولیدکننده می‌شود، ما باید از یک پنجره واحد از تولیدکننده حمایت کنیم و با استفاده از دانش نوین این روند را به کوتاه‌ترین زمان ممکن برسانیم.

وی با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری به یکی دیگر از مشکلات سد راه تولیدکننده تبدیل شده است افزود: امکان اخذ تسهیلات میلیاردی در برخی بانک‌های عامل وجود دارد اما یک تولیدکننده برای دریافت تسهیلات باید موانع زیادی را طی کند که البته شرایط بانک‌های عامل نسبت به قبل به سمت و سوی استانداردهای روز حرکت می‌کند که امیدواریم این شرایط بهتر شود.

آزادیخواه یادآو شد: بانک‌های عامل، دولت و مجلس برای تحقق شعار امسال باید دست به دست هم دهند زیرا با اتحاد و همراهی می‌توانیم تحریم‌ها را مهندسی کرده و دشمن را پشیمان کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد