تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 9:26
کد خبر : 101573

ایمن‌سازی اقتصاد در مقابل تحریم‌ها با تقویت تولید افزایش می‌یابد

ایمن‌سازی اقتصاد در مقابل تحریم‌ها با تقویت تولید افزایش می‌یابد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع، کامل محقق شود. مهدی طغیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع، کامل محقق شود.

مهدی طغیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علت اصلی اینکه در چند سال اخیر، شعار سال روی موضوع تولید، متمرکز شده است به دلیل مشکلات و معضلاتی است که ما امروز در اقتصاد ایران بخصوص در بحث تحریم با آن مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع تولید برای حل مسائلی از جمله بیکاری گسترده، تورم و تنگی معیشت که مردم اکنون با آن مواجه هستند گفت: اگر بتوانیم تولید را تقویت کنیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود همچنین مشکلات تامین و بازار ارز و نوساناتی که به خاطر کاهش یافتن شدید درآمدهای نفتی در بازار به وجود آمده و تنها با صادرات غیرنفتی و ارزآوری حل می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با برشمردن مشکلات کشور از جمله کمبود ارز، اشتغال و بیکاری و بحث تورم گفت: در مجموع اگر تولید در اقتصاد ایران شکل بگیرد و به بازارهای دنیا بویژه کشورهای همسایه راه پیدا کند، این مشکلات رفته رفته برطرف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با تقویت تولید، ایمن‌سازی و تاب آوری اقتصاد کشور در مقابل تحریم افزایش پیدا می‌کند ضمن آنکه کشور به سمت جهش در حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌رود.

به گفته وی تحقق تقویت تولید الزاماتی دارد که از جمله آن باید انواع و اقسام حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم از تولید صورت بگیرد که یکی از آنها حمایت قانونی از تولید است.

طغیانی افزود: در راستای حمایت قانونی از تولید با وجود اینکه ما قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار مصوب سال ۹۰ و قانون رفع موانع تولید رقابت رقابت‌پذیر مصوب سال ۹۴ را داریم هنوز بخشی از ظرفیت این ۲ قانون اجرایی نشده و خالی است.

وی، حمایتهای مالی و بانکی را یکی دیگر از الزامات تولید برشمرد و گفت: در مجموع بخش تولید در کشور نیازمند حوزه فاینانس و تامین مالی است که با استفاده از آن پیش برود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به حمایتهای فرهنگی و اجتماعی از تولید هم اشاره کرد و گفت: در این راستا تولیدکننده باید روز به روز با کیفیت‌تر به تولید و مصرف‌کننده نیز با خرید از تولیدات داخلی به حمایت در این مسیر بپردازد.

وی یادآور شد: البته شاخص تولید ناخالص داخلی کشور بعد از چند سال در سال ۹۹ مثبت شد و این نویدبخش این است که سال ۱۴۰۰ بتوانیم حرکت بهتری داشته باشم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در بحث موانع، اکنون هم قوانینی داریم که کمک‌کننده است و هم قوانینی داریم که خودشان مانع هستند و این مقررات پیاپی پشت‌سر، باعث شدند که هیات مقررات‌زدایی شکل بگیرد و بعضی از مقرراتی که به شکل طاقت‌فرسایی، روی تولید بار می‌شود و مانع ایجاد می‌کند شناسایی و رفع شود و فضای کسب و کار را بهبود ببخشد.

وی، بحث مقررات، مباحث فرهنگی و اینکه نگاه مناسبی به جنس تولید داخل نداشته باشیم را از دیگر موانع تولید برشمرد که باید اصلاح و رفع شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: جلسات هیات مقررات‌زدایی مرتب تشکیل می‌شود ولی پایبندی به مصوبات آن کمتر است زیرا دستگاه‌ها، خودشان را موظف نمی‌بینند که به مصوبات آن پایبند باشند و عمل کنند.

در استان اصفهان افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد