تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 4:54
کد خبر : 10145

نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف از ضرورت‌های باورهای دینی است

نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف از ضرورت‌های باورهای دینی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم، درباره مقوله عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقوی است. بنابراین برای تقویت آن باید در درجه اول به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم، درباره مقوله عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقوی است. بنابراین برای تقویت آن باید در درجه اول به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی افراد‌ جامعه که در حکم روح وریشه اخلاق و رفتار آنان است، توجه شود.

زهرا سلیمان زاده گفت:عفاف و حجاب یک امر تربیتی خانواده است و تربیت خانوادگی در تثبیت فرهنگ عفاف و حجاب ودر اندیشه و روح افراد، نقش اصلی و عمده را‌ایفاء می کند.

وی افزود:فرد عفیف کسی است که عفاف را در همه ابعاد آن رعایت کند و خود را با این فرهنگ قرآنی تطبیق دهد، قرآن کریم در معرفی ملکه عفاف هم تمثیل از مرد – یوسف علیه السلام – و هم تمثیل از زن -مریم علیه السلام – آورده است که با تکیه بر ملکه عفاف نجات پیدا کرده اند. 

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خاتم خاطر نشان کرد:برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم و این،یعنی نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگ سازی دقیق است.

سلیمان زاده گفت: فرهنگ ایرانی برگرفته از فرهنگ قرآنی است و باید از طریق آموزش در مراکز آموزش و پرورش فرزندانمان را بیشتر با تهاجمات فرهنگ غرب و خطرات آن آگاه سازیم.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد