تاریخ انتشار : سه شنبه 3 فروردین 1400 - 10:13
کد خبر : 101400

راه‌اندازی حمل‌ونقل هوایی کوچک در استان‌ها ضروری است

راه‌اندازی حمل‌ونقل هوایی کوچک در استان‌ها ضروری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، آرمان بیات صبح امروز در جلسه شورای اداری فرودگاه سردار جنگل رشت با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن راهبرد توسعه کسب‌وکارهای کوچک بومی و محلی اظهار کرد: تحقق راهبردی مدنظر تنها با بسترسازی و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، آرمان بیات صبح امروز در جلسه شورای اداری فرودگاه سردار جنگل رشت با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن راهبرد توسعه کسب‌وکارهای کوچک بومی و محلی اظهار کرد: تحقق راهبردی مدنظر تنها با بسترسازی و توسعه حمل‌ونقل هوایی کوچک و هوانوردی عمومی ممکن است.

وی خوداتکایی فرودگاه‌ها در مسیرهای پروازی و مولد اشتغال و رونق اقتصادی است، بیان کرد: تصمیمات جدی نظام صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور یکی از راهبردهای شرکت فرودگاه‌هاست که سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌عنوان دو بازوی حاکمیتی و زیرساختی صنعت هوانوردی و فرودگاهی، متفقاً در مسیر تحقق آن اقدام می‌کنند.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حمل‌ونقل هوایی کوچک همچون ایرچارتر، آمبولانس هوایی و ایرتور یا گردشگری هوایی و شرکت‌های هواپیمایی منطقه‌ای کوچک را محرک اقتصاد فرودگاه‌های کشور و شکل‌گیری شبکه پروازی مویرگی دانست و افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود در تعداد ناوگان هوایی بزرگ لازم است حمل‌ونقل هوایی کوچک را در استان‌ها راه‌اندازی کنیم تا ناوگان هوایی در مسیرهای اصلی پرواز کنند و مسیرهای فرعی و کوتاه‌مدت را با حمل‌ونقل هوایی کوچک پوشش دهیم.

بیات با تأکید بر درآمدزایی و افزایش سطح درآمدی فرودگاه‌ها گفت: عدم آگاهی بخشی به بخش خصوصی ازیک‌طرف و عدم مفاهمه فنی و هوایی از طرف دیگر بین متولیان امر باعث شده که باوجود زیرساخت‌های لازم برای توسعه حمل‌ونقل هوایی کوچک، این ظرفیت نادیده گرفته شود.

بیات با اشاره به برشمردن برخی از چالش‌ها در حوزه اقتصاد حمل‌ونقل هوایی، بیان کرد: عدم آگاهی بخشی به بخش خصوصی ازیک‌طرف و عدم مفاهمه فنی و هوایی از طرف دیگر بین متولیان امر باعث شده است که باوجود زیرساخت‌های لازم برای توسعه حمل‌ونقل هوایی کوچک، این ظرفیت نادیده گرفته شود و فرودگاه‌ها الزامی برای کسب درآمد بیشتر نداشته باشند تا به سمت اقتصادی شدن توجیه شوند.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بر لزوم هماهنگی و همگرایی همه‌جانبه در جهت توسعه فرودگاه‌ها تأکید کرد و گفت: مدیران فرودگاه‌های کشور با مدیران ارشد استانی هماهنگ شوند تا نسخه‌ای را به‌تناسب موقعیت جغرافیایی هر فرودگاه تدوین نمایند که بلاشک در توسعه هر استان تأثیرگذار خواهد بود.

وی به قدمت فرودگاه و پروازهای مسافری در منطقه رشت و انزلی از سال ۱۳۰۵ و سپس فرودگاه فعلی رشت با قدمت بیش از ۵۰ سال اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن فرودگاه سردار جنگل رشت در جوار کشورهای حاشیه دریای خزر، گردشگر پذیر بودن استان گیلان، ثبت شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو و استقرار مرکز درمانی برای توسعه توریسم سلامت ازجمله ظرفیت فرودگاه سردار جنگل رشت است که می‌تواند روند اجرایی شدن حمل‌ونقل هوایی کوچک را در استان گیلان تسریع ببخشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد