تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فروردین 1400 - 12:09
کد خبر : 101218

لازمه تحقق شعار سال، تاسیس ستاد پشتیبانی از تولید در شهرستان هاست

لازمه تحقق شعار سال، تاسیس ستاد پشتیبانی از تولید در شهرستان هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ستادها باید بصورت هفتگی جلساتی داشته باشند تا در راستای توسعه واحدهای تولیدی، حمایت و رفع موانع از پیش روی آنها و در نهایت ایجاد اشتغال فعال در کشور اقدامات موثر صورت گیرد. وی اضافه کرد: نامگذاری امسال در ادامه اهمیت بحث

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ستادها باید بصورت هفتگی جلساتی داشته باشند تا در راستای توسعه واحدهای تولیدی، حمایت و رفع موانع از پیش روی آنها و در نهایت ایجاد اشتغال فعال در کشور اقدامات موثر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: نامگذاری امسال در ادامه اهمیت بحث تولید در سال گذشته صورت گرفته و در این مدت قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر، جلساتی را برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان برگزار کرد و گزارش هایی از کارشکنی‌های سازمان هایی که در صدور مجوز با آنها همکاری نکردند و موجب دلسردی، انصراف و مهاجرت آنها شدند، دریافت کرد.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر اصفهان گفت: امسال در راستای دغدغه رهبر انقلاب در نامگذاری شعار سال، این قرارگاه با اعلام فراخوان نیازسنجی و شناسایی ظرفیت‌های تولیدی به فرمانداری ها، تحقق اهداف شعار امسال را در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی، در سه ماهه اول امسال باید مشخص شود که در هر شهرستانی چه ظرفیت‌هایی برای استقبال از تولیدکنندگان وجود دارد و این مهم از تریبون ها و رسانه‌ها اعلام شود.

حجت‌الاسلام بابایی تاکید کرد: از سوی دیگر تولیدکنندگان آماده سرمایه‌گذاری  در شهرستان ها باید به جلسات و همایش‌های تشویقی دعوت شوند.

وی، گام بعد را تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی دانست و افزود: باید پس از معرفی محصولات تولید، مردم را برای خرید از آنها تشویق کنیم زیرا تساوی عرضه و تقاضا موجب رونق تولید خواهد شد.

دبیر قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر اصفهان گفت: برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه‌ در مراکز فرهنگی مانند مساجد، مصلاها، مراکز پرفت و آمد و کانون های جمعیتی برای تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی از دیگر برنامه‌های امسال این نهاد در سالجاری است.

وی یادآور شد: امسال چون ابتدا و انتهای آن به نیمه شعبان و  میلاد امام زمان (عج) ختم می‌شود کارتی با عنوان “یامهدی” توسط این قرارگاه تهیه و به هر تولیدکننده در هر شهرستانی که واحد تولیدی تاسیس یا هر فرمانداری که برای هر واحد تولیدی مجوز صادر کند، داده می‌شود.

حجت‌الاسلام بابایی افزود: در پایان سال فرمانداری هایی که بیشترین مجوز واحدهای تولیدی را صادر کرده و کارت یامهدی گرفته اند و تولیدکنندگانی که کارت های زیادی دریافت کرده اند به عنوان واحد تولیدکننده و پشتیبانی‌کننده، تشویق قرار خواهند شد.

وی همچنین تهیه فراخوان با کسب نظر کارشناسان برای تشویق و معرفی خانواده‌هایی که بیشترین کالای داخلی را خریدار کرده‌اند  را از دیگر اقدامات این قرارگاه برشمرد.

وی تصریح کرد: امسال هم به پشتیبانی واحدهای تولیدی نیاز داریم و هم به رفع موانعی که بر سر راه آنها وجود دارد.

بابایی اضافه کرد: در این راستا یکی از وظایف دولت هم تسریع در دادن امکانات و مجوزهای لازم به سرمایه‌گذاران و هم جذب سرمایه‌داران ایرانی ساکن خارج از کشور است تا به رونق تولید و کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشور منجر شود.

  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد