تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1397 - 10:40
کد خبر : 39303

شهرداری های مازندران یک هزار دوره آموزشی برگزار می کنند

شهرداری های مازندران یک هزار دوره آموزشی برگزار می کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، این تفاهم نامه در نشست امروز یکشنبه مدیر کل امور شهری و شوراها به همراه مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران با معاونان فرهنگی و روابط عمومی شهرداری های استان در محل استانداری منعقد شد.کنترل و کاهش آسیب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، این تفاهم نامه در نشست امروز یکشنبه مدیر کل امور شهری و شوراها به همراه مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران با معاونان فرهنگی و روابط عمومی شهرداری های استان در محل استانداری منعقد شد.
کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه سلامت ونشاط اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، کسب و کار و اشتغال پایدار، مدیریت بحران و تاب آوری، حقوق شهروندی، مدیریت مصرف آب و انرژی، مدیریت پسماند و تفکیک زباله از محورهای این تفاهم نامه برای برگزاری دوره های آموزشی است.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران دراین نشست وضعیت و شرایط اجتماعی و فرهنگی شهرهای استان را نامطلوب توصیف کرد و گفت: امروزه هیچ یک از طرح های عمرانی، بناها و سازه های شهرهای استان پیوست فرهنگی ندارند.
سید محمد محمدی تاکامی با اشاره به این نکته که امروز مطالبات شهروندان در حد جمع آوری زباله و آسفالت کوچه و پس کوچه های شهرها نیست بلکه نیاز به نشاط اجتماعی و فرهنگی در شهرها دارند، اظهار داشت: معاونان فرهنگی و روابط عمومی های شهرداری ها باید به موضوع حقوق شهروندی بیشتر توجه کنند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران توضیح داد: شهرداری ها برای مشارکت دادن مردم باید به مطالبات فرهنگی و اجتماعی آنان بیشتر توجه کنند تا آنان نیز با برنامه های مدیریت شهری همراه باشند.
وی بر لزوم مدیریت بحران و تاب آوری شهروندان، مدیریت مصرف آب و انرژی، مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا در شهرهای مازندران تاکید کرد و گفت: همسو با این رویکرد، امسال یکهزار دوره آموزشی در ۶۰شهر استان برگزار می شود.
** آسیب های اجتماعی در شهرهای مازندران به مرز بحران رسیده است
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت که آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بدون توجه به جنسیت، خانواده های شهری استان را به شدت تهدید می کند و طلاق نمونه بارز آن است.
سمیه قاسمی طوسی با بیان اینکه نداشتن مهارت های زندگی دلیل اصلی طلاق در مازندران است، اضافه کرد: بسیاری از خانواده ها پس از طلاق فرزندان به فکر انجام مشاوره می افتند که کار از کار گذشته و نتیجه ای نیز حاصل نمی شود.
وی با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج همواره مورد تاکید است و شهروندان به این مقوله باید توجه کنند، گفت: از آنجایی که پنج صدم درصد از بودجه هزینه ای سال جاری استان برای امور بانوان و خانواده استانداری تخصیص یافته است، برگزاری دوره های آموزشی مهارت زندگی در سطوح مختلف از برنامه های جدی است.
وی محور برنامه های فرهنگی و اجتماعی را خانواده، کشاورزی و محیط زیست عنوان کرد و گفت: توانمند سازی زنان سرپرست خانواده را به صورت جدی دنبال می کنم.
قاسمی طوسی نسبت به فعالیت برخی از نهادهای غیردولتی در قالب سمن های مردمی انتقاد کرد و گفت: این گروه های مردمی نه تنها باری از دوش دولت برنداشته اند بلکه باری بر دوش دولت شدند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: این گروه ها فقط به دنبال گرفتن اعتبار از بخش های مختلف دستگاه های دولتی برای فعالیت های غیر کارشناسی و بدون برنامه هستند.
استان مازندران بر اساس آخرین آمار در سرشماری سال ۹۵ سه میلیون و ۲۸۰هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۳ درصد در روستاها و ۵۷ درصد نیز در مناطق شهری سکونت دارند.
۶۹۹۰/۱۸۹۹
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد