تاریخ انتشار : یکشنبه 1 فروردین 1400 - 8:35
کد خبر : 100939

استاد دانشگاه: موانع تولید با تدوین قوانین مناسب رفع شود

استاد دانشگاه: موانع تولید با تدوین قوانین مناسب رفع شود

دکتر مهدی اسلام‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حمایت از بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات به صورت ریشه‌ای جزو ضروریات در تحقق شعار امسال است . وی با بیان اینکه نامگذاری‌های سالانه مقام معظم رهبری با عناوین مختلف

دکتر مهدی اسلام‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: حمایت از بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات به صورت ریشه‌ای جزو ضروریات در تحقق شعار امسال است .

وی با بیان اینکه نامگذاری‌های سالانه مقام معظم رهبری با عناوین مختلف و حوزه اقتصادی بر اساس نیاز کشور و حکیمانه است ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد که اگر با بخش‌خصوصی همکاری شود خیلی از مشکلات برطرف می‌شود.

استاد رشته معدن دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بررسی مسایل و مشکلات و آسیب‌شناسی موجود برای کمک به جهش تولید و رونق بیشتر برای اهداف اقتصادی  باید در گام اول در اولویت قرار گیرد و سپس بر اساس آن برای برون‌رفت از مشکلات اقدام شود.

اسلام‌زاده بیان کرد: برای اجرا شدن توصیه‌های مقام معظم رهبری به یک جهاد علمی و فراگیر همه جانبه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و همراهی مردم و مسوولان به خصوص برنامه‌ریزی در حوزه اقتصادی نیاز است که انجام آن برکات  گسترده و اثربخش دارد.          

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است. 

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و  این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد