تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 - 17:33
کد خبر : 100876

۱۰۵ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند

۱۰۵ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند

– اخبار استانها – حجت‌الاسلام ‌و المسلمین ابوالفضل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان، اظهار داشت: ۱۰۵ گروه جهادی تا کنون ثبت‌نام کردند و در ۱۶ عرصه متعدد محیط زیست، مسئولین، فرهنگی مذهبی، فساد، کارگری، ادارات، حجاب

– اخبار استانها –

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین ابوالفضل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان، اظهار داشت: ۱۰۵ گروه جهادی تا کنون ثبت‌نام کردند و در ۱۶ عرصه متعدد محیط زیست، مسئولین، فرهنگی مذهبی، فساد، کارگری، ادارات، حجاب و عفاف و … فعالیت دارند.

وی افزود: افراد در این ۱۶ عرصه ثبت نام و پس از آموزش‌های لازم اقدام به فعالیت می‌کنند، دو هدف اصلی گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد فرهنگ مطالبه‌گری و ارائه الگوی مطالبه‌گری صحیح به جامعه است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری بیان داشت: باید روحیه‌ مطالبه‌گری در مردم شکل گیرد و مسئولیت پذیری و حساسیت مردم بالا رود، هر کدام از گروه‌ها در عرصه‌های مختلف مطالبه‌گری را انجام می‌دهند تا مردم شاهد مطالبه‌گری درست و الگوگیری باشند.

وی با اشاره به نمونه‌ای از مطالبه‌گری در عرصه فرهنگی، گفت: در تپه نورالشهدا شهرکرد برخی افراد از جمله معتادین حضور نامناسب داشتند که با مراجعه به شهرداری اتفاقات خوبی از جمله استقرار تانک آب، تکمیل سرویس بهداشتی، نورپردازی، آبخوری و … اتفاق افتاد و به طور کلی با این پیگیری‌ها فضا فرهنگی شد. 

احمدی بیان داشت: این گروه‌ها، پیگیری مشکلات کارگران برفاب، آبداران آبفا، نشت نفت سرخون و … پیگیری کردند که از موارد کلان پیگیری‌ها بود و در موارد جزئی مشکلات یک کوچه و … را پیگیری کردند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری افزود: البته کار اصلی این گروه‌ها الگودهی و نشان دادن نمونه‌های مطالبه‌گری صحیح است و در عرصه‌های زیادی مطالبه دارند.

وی با اشاره به نحوه‌ی عضویت در گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر، گفت: پس از ثبت نام افراد در سامانه میدان مطالبه‌گری، اطلاعات یک نفر سرگروه و شش نفر عضو گروه به تهران فرستاده و عرصه آن‌ها مشخص می‌شود که پس از تایید تهران دوره آموزشی توسط معاونت مطالبه‌گری شروع می‌شود.

احمدی بیان داشت: یک معاونت فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای نیز وجود دارد که وظیفه آن آموزش گروه‌های جهادی می‌باشد، اینکه معروف و منکر چه چیزی است، آموزش مسائل قانونی که دچار دردسر نشوند و دیگر آموزش‌ها به آن‌ها داده می‌شود.

وی با اشاره به راه احیای امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: بهترین بستری که می‌توان در آن به توسعه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت رسانه می‌باشد چرا که امروزه دسترسی مردم به اطلاعات از این طریق می‌باشد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان افزود: آثار، برکات و مضرات امر به معروف  و نهی از منکر را می‌توان با رسانه نشان داد، بستر دوم آموزش و پرورش می‌باشد که با گستردگی این سازمان می‌توان از نهادینه کردن امر به معروف با موضوعات اولویت‌دار مثل دروغ، فساد، کم کاری مسئولین و … بهره برد.

احمدی تصریح کرد: همه موظف به اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، اگر الگوها نقش امر به معروف و نهی از منکر را بسیار خوب به مردم نشان دهند و مردم بدانند با اینکار عدالت ایجاد می‌شود، ناملایمت‌ها از بین می‌رود و … آنگاه مردم هم همراه می‌شوند.

وی با اشاره به فقرزدایی، یکی از مطالبات جدی گروه‌های جهادی، بیان داشت: اگر در یک منطقه فقر، طلاق و ‌.. بیداد کند، این گروه‌ها به طور کلی محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند یعنی مطالبه‌گری می‌کنند.

 دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان عنوان داشت: وارد شدن در عرصه امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف است که باید به صورت جدی جوانان متعهد و انقلابی با همدلی و همسویی وارد میدان شوند و فضای جامعه را به سمت مسئولیت‌پذیری، مطالبه‌گری سوق دهند.

احمدی گفت: اگر به دنبال عدالت در جامعه، روی کار آمدن دولت مومن جوان انقلابی هستیم، لازمه آن وارد شدن جوانان مومن انقلابی مطالبه‌گر در میدان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بیان داشت: اگر مسئولین متوجه این باشند که مردم مطالبه خواهند کرد آنگاه دیگر برای قدرت دست و پا نمی‌زنند، رسانه‌ها گاها با نهیب و تهمت از میدان خارج می‌شوند اما اگر مردم پای کار آیند دیگر نمی‌توان به آنها تهمت زد و این خطر باید از جانب مسئولین احساس شود.

احمدی خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل جامعه خطرناک است، اگر مردم به استانداری که کم‌کاری می‌کند و یا فرمانداری که دغدغه مند نیست و … تذکر لسانی دهند مطمئنا بی‌عدالتی‌ها کم رنگ می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان تصریح کرد: باید تعدادی قیام کنند و صدای امر به معروف و نهی از منکر را به گوش همه برسانند تا مردم شیرینی عدالت را بچشند و پس از آن دیگر در مقابل ظلم سکوت نکنند در واقع گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر هسته‌های اولیه شعله‌ور شدن هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: برخی مدیران برای رفع مشکلات مردم از جای خود حتی تکان نمی‌خورندنماینده ولی‌فقیه در کردستان : با نیش و کنایه امر به معروف و نهی از منکر نکنیمساماندهی گروه‌های جهادی امر به معروف ‌در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و سلامت ‌

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید نسبت به مسائل کوچک حتی کوچه و محله خود حساس شوند و در مقابل کم‌کاری‌ها سکوت نکنند و خود باید دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشند، بستر توسط ستاد فراهم می‌شود اما مردم باید مطالبه کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد