تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 - 10:38
کد خبر : 100773

فاز جدید خدمت رسانی جهادگران در مناطق زلزله زده / ارسال ۳۰۰ کانکس به سی‌سخت

فاز جدید خدمت رسانی جهادگران در مناطق زلزله زده / ارسال ۳۰۰ کانکس به سی‌سخت

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ * بیش از یک ماه از وقوع زلزله در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد می‌گذرد، زلزله‌ای که موجب شد مردم این مناطق، روز‌های سرد زمستان را با سختی سپری کنند. این روز‌ها هم در حالی که مردم کشورمان خود را برای ورود به سال جدید

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ * بیش از یک ماه از وقوع زلزله در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد می‌گذرد، زلزله‌ای که موجب شد مردم این مناطق، روز‌های سرد زمستان را با سختی سپری کنند. این روز‌ها هم در حالی که مردم کشورمان خود را برای ورود به سال جدید آماده می‌کنند، دغدغه مردم مناطق زلزله زده دنا، تامین نیاز‌های زندگی و ایجاد سرپناهی مناسب برای خانواده شان است.

زلزله دنا بیشتر خانه‌های مردم شهر سی‌سخت را بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب کرد، پس از وقوع این حادثه مسئولان زیادی به منطقه سر زدند، اما به گفته مردم این منطقه، آن چنان که باید حضور مسئولان گره گشا نبوده و همچنان بسیاری از مشکلات بر جای خود باقی است.البته با حضور گروه‌های مردمی و جهادی خدمات بسیار خوبی در منطقه انجام شد. گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی، تشکل‌ها و سپاه از همان روز‌های اول پای کار بودند و از مردم این مناطق غافل نشدند.

در همین راستا در همان روز‌های اول حادثه از سوی معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویر احمد قرارگاه خدمت‌رسانی دانشجویی تشکیل شد؛ و ذیل این قرارگاه گروه‌های جهادی در حوزه‌های سلامت، بهداشت و درمان و عمرانی برای خدمات رسانی به مردم وارد سی سخت شدند.

 

دستور ویژه مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مناطق زلزله زده دنا

براساس بررسی‌های نیرو‌های میدانی مشخص شد مردم منطقه به مواد خوراکی و غذا احتیاج دارند، در همین راستا برای تامین نیاز‌های غذایی زلزله زدگان، چهار گروه جهادی از قرارگاه امام حسین (ع)، دانشگاه علوم‌پزشکی و دانشگاه آزاد و دولتی یاسوج پخت بیش از پنج هزار پرس غذای گرم در دستور کار قرار گرفت و بعد از پخت در میان مردم توزیع شد.

فاز جدید خدمت رسانی جهادگران در مناطق زلزله زده سی‌سخت

مسعود پرهیزگار، مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده سی‌سخت می‌گوید: ما برای ارائه خدمات بهتر به مردم زلزله زده، منطقه سی‌سخت را تقسیم بندی کردیم و بر این اساس بخشی از مناطق سی‌سخت تحت پوشش گروه‌های جهادی قرار گرفت که در این راستا، توانستیم نیاز‌های اساسی مردم را شناسایی کنیم.

به گفته وی خدمت رسانی نیرو‌های جهادی وارد فاز جدیدی شده است و فاز آواربرداری و ساخت و ساز خانه‌های تخریب شده از سوی بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم الا نبیا، بسیج و دیگر نهاد‌ها آغاز شده است. در این راستا، نیرو‌های جهادی بسیج دانشجویی نیز به فاز آواربرداری و ساخت و ساز ورود کردند.

 

 بیشتر بخوانید:

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق زلزله‌زده سی‌سخت در ایام نوروز ادامه دارد   وزارت بهداشت زلزله‌زدگان سی‌سخت را در اولویت تزریق واکسن قرار دهد   راه‌اندازی سامانه «اتاق وضعیت آنلاین» برای بررسی نیازهای مردم مناطق زلزله‌زده سی‌سخت   بازسازی مدارس در مناطق زلزله‌زده سی‌سخت باید در اولویت قرار بگیرد

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویر احمد می‌افزاید: حضور نیرو‌های جهادی در کنار مردم برای تامین مایحتاج و نیازمندی‌های آنان همچنان ادامه دارد، ولی امروز قالب کار گروه جهادی تخصصی به سمت ساخت و ساز پیش رفتنه اند.

 

وی ادامه می‌دهد: جهادگران از سراسر کشور برای کمک رسانی به منطقه می‌آیند و در این میان مسئله‌ای که برای ما نگران کننده است تشدید بیماری کرونا در مناطق زلزله زده دنا است که وزارت بهداشت و سایر نهاد‌های دولتی باید در این زمینه فکر جدی کنند.

 

دستور ویژه مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مناطق زلزله زده دنا

 

نگرانی از شیوع کرونا در منطقه موجب شد تا گروه‌های پزشکی بسیج دانشجویی، بسیج پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان اقداماتی مانند انجام تست کرونا در ابتدای ورودی شهر سی‌سخت را انجام دهند.

علیرغم تلاش‌های گسترده جهادگران، هنوز برخی از مشکلات مردم منطقه پابرجاست و برهمین اساس فعالیت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در نوروز سال ۱۴۰۰ در مناطق زلزله زده سی‌سخت ادامه خواهد داشت. بسیاری از گروه‌های جهادی نیز برای حضور در منطقه در ایام نوروز برنامه ریزی کرده اند.

احداث بیمارستان در سی‌سخت

در روز‌های پایانی سال ۹۹ سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای روند بازسازی و خدمت رسانی به مردم زلزله زده سی سخت و دنا بازدید کرد.

 

دستور ویژه مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مناطق زلزله زده دنا

در این بازدید فرمانده کل سپاه پاسداران از دستور ویژه مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مناطق زلزله زده شهرستان دنا خبر داد.وی با تاکید بر اینکه سپاه تا آخر در کنار مردم زلزله‌زده دنا است، افزود: سپاه برای بهبود زندگی مردم ۳۰۰ کانکس به شهرستان دنا ارسال می‌کند. همچنین هدایای ناقابل دیگری نیز تقدیم مردم سی‌سخت خواهیم کرد.

«کفش‌های پای من متعلق به مردم است و هیچ منتی نیست، ما وظیفه داریم خالصانه خدمت کنیم» این جمله‌ای بود که فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع مردم زلزله زده بیان کرد و همچنین می افزاید: کلنگ بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی را به زمین خواهیم زد و به کمک همکاران در استان آن را به زودی خواهیم ساخت.

در سفر سردار سلامی بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی سپاه فتح به متراژ ۸۰۰۰ متر و با اعتبارات ۱۲ میلیارد تومانی، مجتمع آموزشی و فرهنگی راهیان کوثر به متراژ ۳ هزار متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان؛ منازل مسکونی ۲۴ واحدی سپاه فتح استان به متراژ ۲۵۰۰، حوزه‌های مقاومت دانش آموزی به متراژ ۶۰۰ متر مربع کلنگ‌زنی شد که جمع کل متراژ ۱۴۱۰۰ متر مربع و اعتبار این پروژه‌ها ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

 

دستور ویژه مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مناطق زلزله زده دنا

 

سپاه همچنین ۳۷۰ سری جهیزیه و ۳ هزار بسته معیشتی و بهداشتی به زلزله‌زدگان دنا اهدا کرد. آیین اهدای ۳۷۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و اهدای کمک‌های مومنانه به زلزله‌زدگان شهرستان دنا نیز با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد.

 

وام بلاعوض برای مستاجران زلزله زده سی‌سخت 

از آنجایی که با وقوع زلزله در شهرستان سی سخت بیش از ۱۸۰۰ واحد مسکونی از ۱۰ تا ۱۰۰ دچار تخریب شد در این راستا، قرار شد بخشی از تسهیلات اسکان موقت به مستاجران نیز پرداخت شود.

به گفته محمد محمدی، مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد، اگر اثاثیه مستاجران زلزله‌زده خسارت دیده باشد تا ۳۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و تا ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

لازم به ذکر است، زلزله ۵/۶ ریشتری سی‌سخت بیش از ۵ هزار واحد مسکونی را از صفر تا ۱۰۰ درصد تخریب کرد که تاکنون از کل واحد‌های ارزیابی شده ۱۴۱۲ واحد شهری و ۱۲۳۶ واحد روستایی بوده است. در مجموع از کل ۵۳۸۰ واحد ثبت‌شده در سامانه بنیاد مسکن مدارک ۳۲۰۰ واحد تکمیل و ۳۸۰ مورد برای دریافت پروانه ساخت به شهرداری معرفی شده‌اند.

 

دستور ویژه مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مناطق زلزله زده دنا

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد