تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 - 14:25
کد خبر : 100646

تحریم ها تنها چالشی که ایران با آن روبرو شده است

تحریم ها تنها چالشی که ایران با آن روبرو شده است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی امروز در آخرین نماز جمعه سال جاری که در مسجد جامع شهرستان ترتیب یافت با تاکید بر ابعاد اصلی اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ برای دشمن، اظهار کرد: انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، برای غربیه ها بسیار مهم است، چراکه دشمن به این تحلیل رسیده که در این انتخابات، اگر جریان انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی امروز در آخرین نماز جمعه سال جاری که در مسجد جامع شهرستان ترتیب یافت با تاکید بر ابعاد اصلی اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ برای دشمن، اظهار کرد: انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، برای غربیه ها بسیار مهم است، چراکه دشمن به این تحلیل رسیده که در این انتخابات، اگر جریان انقلابی پیروز شود، پازل اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران تکمیل خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه، ایران اسلامی دارای یک سری اهرم‌های اقتدار فوق العاده مهمی است که عمده‌ترین آن ها، سه مؤلفه‌ی فن‌آوری هسته‌ای، قدرت موشکی و نهایتا عُمق استراتژیک، یعنی حضور تعیین‌کننده و مؤثر ایران اسلامی در منطقه غرب آسیا است، افزود:  آنچه این پازل اقتدار را تکمیل خواهد کرد، عبارت از یک «اقتصاد قوی» است.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه تنها چالشی که ایران با آن روبرو شده است موضوع تحریمها است، افزود:  این موضوع مستقیما با وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ایران عجین است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی، با اشاره به اینکه، تنها راه برون رفت از تحریم‌ها، «خنثی‌سازی» تحریم هاست نه «رفع» آنها، افزود: تنها راهکار آن نیز بی‌اثر کردن تحریمها توسط «اقتصاد قوی» است و البته شگرد دستیابی به یک اقتصاد قوی نیز، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. 

وی در بخشی از خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه همچنین با تاکید براینکه غربی‌ها این را خوب می‌دانند آنچه که می‌تواند مؤلفه‌ی چهارم اقتدار را، برای ایران اسلامی کامل کند، دولت انقلابی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «دولت جوان حزب‌اللهی» است،گفت: واین دولت انقلابی، برای غربی‌ها فوق‌العاده خطرناک است چون دولت انقلابی علاوه بر آنکه سه مؤلفه‌ی اول اقتدار را تقویت خواهد کرد، مؤلفه چهارم را هم تأمین خواهد کرد، و آنگاه دیگر هیچ بازدارنده‌ای نخواهد توانست قدرت و اقتدار ایران را مهار نماید. 

خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه ماکو با تاکید براینکه، سند امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه گذشته منتشر شد، افزود: در این سند که «راهنمای موقت راهبرد امنیت ملی» نام دارد، چشم‌انداز آینده‌ی سیاست خارجی آمریکا ترسیم شده است.

به گفته وی این سند در ۲۲ صفحه تنظیم شده، و نام ایران نیز در آن چهار بار تکرار شده و بایدن نیز مانند دولتهای قبلی این کشور، یک سری اتهامات بی‌اساسی را بر علیه جمهوری اسلامی ایران تکرار کرده است.  

حجت الاسلام والمسلمین افزود: در این سند، در عین حال که به تعهد آمریکا نسبت به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، تأکید شده، چنین آمده: «ما با شرکای منطقه‌ای خود تلاش می‌کنیم تا با ستیزه‌جویی‌ها و تهدیدهای ایران، برای تمامیت ارضی و حاکمیتی آن کشور مقابله کنیم.» 

وی در ادامه در تشریح اهداف پنهان چنین سند نویسی‌ها گفت: اول اینکه برای رقبای خود جنگ روانی ایجاد کنند و دوم اینکه برای تثبیت جایگاه ابرقدرتی آمریکا، در بین کشورهای کوچکتر جهان، ترس و واهمه ایجاد کنند. 

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد