تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399 - 10:18
کد خبر : 100402

زندگی‌نامه خودنوشت سردار سلیمانی و شعرهایی برای او

زندگی‌نامه خودنوشت سردار سلیمانی و شعرهایی برای او

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»(زندگی‌نامه خودنوشت شهید قاسم سلیمانی) در ۱۳۶ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۲هزار تومان توسط نشر مکتب حاج قاسم منتشر شده است. در نوشته پشت ‌جلد کتاب می‌خوانیم: دختر جوانی با سر برهنه و موهای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»(زندگی‌نامه خودنوشت شهید قاسم سلیمانی) در ۱۳۶ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۲هزار تومان توسط نشر مکتب حاج قاسم منتشر شده است.

در نوشته پشت ‌جلد کتاب می‌خوانیم: دختر جوانی با سر برهنه و موهای کاملا بلند در پیاده‌رو در حال حرکت بود که در آن روزها یک امر طبیعی بود. در پیاده‌رو یک پاسبان شهربانی به او جسارت کرد. این عمل زشت او در روز عاشورا برآشفته‌ام کرد. بدون توجه به عواقب آن، تصمیم به برخورد با او گرفتم.

پاسبان شهربانی به سمت دوستش رفت که پاسبان راهنمایی بود و در چهارراه که جنب شهربانی مستقر بود. به سرعت با دوستم از پله‌های هتل پایین آمدم. آن‌قدر عصبانی بودم که عواقب این حمله برایم هیچ اهمیتی نداشت. دو پلیس مشغول گفت‌وگو با هم شدند. برق‌آسا به آن‌ها رسیدم. با چند ضربه کاراته او را نقش بر زمین کردم. خون از بینی‌اش فوران زد!

پلیس راهنمایی سوت زد. چون نزدیک شهربانی بود، دو پاسبان به سمت ما دویدند. با همان سرعت فرار کردم و به ساختمان هتل پناه بردم. زیر یکی از تخت‌ها دراز کشیدم. تعداد زیادی از پاسبان به هتل هجوم آوردند. قریب دو ساعت همه جا را گشتند؛ اما نتوانستند مرا پیدا کنند. بعد، از هتل خارج شدم و به سمت خانه‌مان حرکت کردم. زدن پاسبان شهربانی مغرورم کرده بود. حالا دیگر از چیزی نمی‌ترسیدم. 

همچنین کتاب «مرد میدان» (مجموعه اشعار در رثای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) به انتخاب میلاد عرفان‌پور در ۲۷۲ صفحه، با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶۷هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت‌ جلد کتاب آمده است: حاج قاسم سلیمانی آن‌چنان شهیدانه زیسته بود که پیدا بود روحش بی‌قرار از قفس پریدن است، اما شاید کمتر کسی گمان می‌کرد خبر شهادت او چنین قیام و قیامتی در ایران و جهان دراندازد. با شنیدن آن خبر سهمگین، در دل‌های حق‌طلب و آزاده هر کجای این کره خاکی غوغایی شد، و این غوغا بدیهی بود که شاعران را به سرودن برانگیزد.

کتاب «سربازنامه» (منظومه‌ای برای شهید قاسم سلیمانی سروده افشین علاء) نیز با تصویرگری محمدحسین صلواتیان در ۴۸ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶۹هزار تومان توسط نشر مکتب حاج قاسم منتشر شده است.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب می‌خوانیم: «سربازنامه» منظومه‌ای است حماسی، ملی و آئینی. تلفیقی از اسلوب متون منظوم فارسی پیرامون افسانه‌ها و اساطیر باستان، و آموزه‌های دینی و انقلابی امروز ایران‌زمین.

با این تفاوت که روایت این منظومه، نه بازنویسی افسانه‌های دوردست و کهن است، و نه قهرمان آن، اسطوره‌ای خیالی. داستان سربازنامه، صرف‌نظر از آرایه‌ها و استعاره‌های شاعرانه، روایتی مستند و واقعی از حماسه‌هایی است که در سال‌ها پیش چشم ایرانیان و جهانیان به وقوع پیوسته است. قهرمان آن نیز سردار عاشق و مجاهدی است که پاره تن ایرانیان این روزگار و نماد اقتدار و امنیت این آب و خاک بود. شهید جاودانه‌ای که به دلیل مبارزه بی‌امان با خون‌خوارترین دشمنان بشریت، نه فقط نزد ایرانیان محبوبیتی بی‌نظیر داشت، که پشت و پناه ملت‌های مظلوم منطقه بود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد