تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 12:57
کد خبر : 100163

گفتمان مهدویت باید در زندگی جاری شود

گفتمان مهدویت باید در زندگی جاری شود

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ۲۷ اسفندماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به ظرفیت تحقق‌بخشی به انتظارات در زمینه مهدویت در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان می‌تواند از این ظرفیت استفاده کرده و در این زمینه به ایفای نقش بپردازد. وی با بیان اینکه باید پیشنهادات را برای آینده عملیاتی کنیم،

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ۲۷ اسفندماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به ظرفیت تحقق‌بخشی به انتظارات در زمینه مهدویت در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان می‌تواند از این ظرفیت استفاده کرده و در این زمینه به ایفای نقش بپردازد.

وی با بیان اینکه باید پیشنهادات را برای آینده عملیاتی کنیم، افزود: مسئله هماهنگی بین دستگاه‌ها نکته‌ای اساسی بوده، همه دستگاه‌ها باید هم‌افزایی کرده و یاریگر یکدیگر باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به حاکمیت فرهنگ مهدویت در میان مردم، یادآور شد: مردم به مهدویت اعتقاد دارند و به‌ویژه استقبال از دعای ندبه زیاد است، نمونه آن پیگیری‌های مردمی در جریان ویروس کرونا برای برگزاری دعای ندبه در سطح استان بود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه گفتمان مهدویت باید در زندگی جاری شود، ادامه داد: سبک زندگی‌ها باید مهدوی شده و لوازم انتظار در جامعه عملی شود.

نکونام خاطرنشان کرد: از زمان شکل‌گیری مهدویت، دشمنان در کمین آن نشسته‌اند چرا که مهدویت ریشه‌کن کردن ظلم، استکبار، طاغوت و بی‌عدالتی است، اما باید نقش خود را نسبت به مهدویت ایفا کنیم.

در ادامه جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بنیاد مهدویت باید به بنیادی مردمی تبدیل شود، اظهار کرد: بنابراین این بنیاد باید اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت را برای خود تعریف کند.

مردانی تاکید کرد: در بودجه یکی از دستگاه‌های فرهنگی مبلغی برای بنیاد مهدویت درنظر گرفته شود تا در راستای معارف مهدوی و پیروی از ولایت فقیه تلاش کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خلاء درگیر شدن آحاد مردم با فرهنگ مهدویت احساس می‌شود، اظهار کرد: این فرهنگ باید به شکل عالمانه، تخصصی و پرهیز از مسائل عوامانه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مسئله انتظار یکی از اصلی‌ترین مقوله‌های مهدویت است، افزود: فرهنگ‌سازی انتظار و مهدویت امید را به مردم برمی‌گرداند و گاهی سوء مدیریت‌ها مردم را به سمت ناامیدی و خستگی می‌کشاند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: زحمات زیادی کشیده می‌شود اما جمع محدودی درگیر مسئله مهدویت و امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب در دوران انتظار نباید رفاه‌طلبی مدنظر باشد، به‌علاوه چشم‌انداز مهدویت در کشور طراحی نشده و هماهنگی و همسویی میان دستگاه‌ها باید شکل بگیرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد