تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 - 8:43
کد خبر : 9982

برگزاری اجلاس استانی نماز در بیرجند

برگزاری اجلاس استانی نماز در بیرجند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، امروز۹مرداد، در شورای اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: اجلاس استانی نماز در دو سال گذشته با بهترین کیفیت در  شهرستان‌های بیرجند و طبس برگزار شد. وی افزود: دعوت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، امروز۹مرداد، در شورای اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: اجلاس استانی نماز در دو سال گذشته با بهترین کیفیت در  شهرستان‌های بیرجند و طبس برگزار شد.

وی افزود: دعوت از سخنرانان کشوری، حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر استان در حوزه نماز، از جمله برنامه‌های این اجلاس استانی است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته، رویکرد ستاد اقامه نماز استان در چهار حوزه روابط‌عمومی، فرهنگی و آموزشی، نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی و یاوران نماز صورت گرفت.

کمیلی با بیان اینکه سال گذشته، برنامه‌های خوبی با همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان اجرا کردیم، افزود:  سال گذشته، ستاد اقامه نماز استان، در حوزه فرهنگی و آموزشی، ترویج اقامه نماز صبح و تبلیغ و ترویج اقامه نماز صبح در مساجد استان را دنبال کرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۵۰ جلسه در حوزه فرهنگی و آموزشی با دستگاه‌های اجرایی و  ۱۵۰ نشست دانش‌آموزی با موضوع نماز برگزار کردیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی ادامه داد: برگزاری نشست‌های دانشجویی در دانشگاه‌های استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز که با مشارکت بالای هم‌استانی‌ها اجرا شد، برگزاری اجلاس استانی نماز در شهرستان طبس، برگزاری شورای اقامه نماز و بازدید از نمازخانه‌های بین‌راهی استان از دیگر فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان در سال گذشته است.

کمیلی بیان کرد: در سال گذشته، همچنین دوره آموزشی ویژه زوج‌های جوان برگزار کردیم که امسیال نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته، طرح یاوران نماز را اجرا کردیم که طی آن، یاوران نماز، آسیب‌ها، کمبودها و نقاط قوت و ضعف مساجد را به ستاد اقامه نماز منتقل می‌کنند و ستاد اقامه نماز نیز این مسائل را به امور مساجد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان منتقل می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ناظر خوبی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی خود هستند، تصریح کرد: شوراهای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی، یکی از نقاط قوت این دستگاه‌ها است که حتی بعضی از دستگاه‌ها در سال بیش از شش شورا برگزار می‌کنند.

کمیلی بیان کرد: شورای اقامه نماز در سال گذشته کتابی با عنوان ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۴ چاپ کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته، ۱۸ دستگاه اجرایی استان، رتبه نخست کشوری  در بحث نماز را در بین وزارتخانه‌های خود کسب کردند و بعضی از دستگاه‌ها نیز موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم کشوری شدند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ارزیابی سال گذشته ستاد اقامه نماز استان، ۱۲ دستگاه اجرایی استان حداکثر امتیاز را کسب کردند، افزود: در استان وضعیت مطلوبی در بحث اقامه نماز در دستگاه‌ها وجود دارد که این امر،  نتیجه عملکرد مدیران دستگاه‌ها است.

کمیلی اظهار کرد: سال گذشته، در بسیاری از دستگاه‌های  اجرایی استان، طرح تصحیح قرائت نماز اجرا شد و امسال نیز اجرای این طرح، مدنظر است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شود، برگزاری جشن تکلیف‌ها در این دستگاه‌ها است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی بیان کرد: بحثی که مطرح است بحث بومی‌سازی توافقنامه ستاد اقامه نماز در استان است که تاکنون ۱۳ دستگاه اجرایی این کار را انجام داده‌اند.

کمیلی یادآور شد: مزیت بومی‌سازی توافق‌نامه ستاد اقامه نماز در استان این است که این توافقنامه، با ظرفیت استانی تطابق خواهد داشت و امیدواریم تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با همت ویژه‌ای بحث بومی‌سازی توافق‌نامه‌های دستگاه‌ها را پیگیری کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد