تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 5:38
کد خبر : 99374

تلاش برای مشارکت حداکثری وظیفه همه صاحب‌نظران در انتخابات آتی است

تلاش برای مشارکت حداکثری وظیفه همه صاحب‌نظران در انتخابات آتی است

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده عصر روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید مهدی باکری که با حضور جمعی از مسوولان و علما در منزل پدری آن شهید والامقام برگزار شد، اظهار داشت: تبیین اهمیت انتخابات و ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات وظیفه روحانیان است و باید در این زمینه نقش خود را ایفا

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده عصر روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید مهدی باکری که با حضور جمعی از مسوولان و علما در منزل پدری آن شهید والامقام برگزار شد، اظهار داشت: تبیین اهمیت انتخابات و ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات وظیفه روحانیان است و باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید مهدی باکری، اظهار داشت: هر سال مراسمی در شأن و مقام شهید باکری در مصلای امام خمینی (ره) به صورت باشکوه برگزار می‌شد ولی امسال به علت محدودیت‌های کرونایی به برگزاری این آیین به صورت محدود در منزل شهیدان باکری اکتفا شد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در توصیف مقام شهید همین بس که مقام شهادت مانند بهشت است، افزود: براساس روایات اسلامی مقام بهشت به اندازه تعداد آیات قرآن است و جایگاه شهدا در بهشت همانند یک پرنده در باغ است که می‌توانند به دلخواه خود در هر کجا دوست داشته باشند، حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین علی (ع) هنگام ضربت خوردن آن را عامل رستگاری خود دانست، اظهار داشت: به همین خاطر باید در جامعه و در گفتار و عمل خود یاد شهدا باید همواره گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به ویژگی های شخصیتی سردار شهید مهدی باکری گفت: این شهید والامقام با انتخاب دفاع از کیان اسلامی در دوران دفاع مقدس، راه شهادت را برگزید و در راه مقدس دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

شهید “مهدی باکری” در ۳۰ فروردین ۱۳۳۳ در شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود؛ فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بود و ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی بدر در شرق دجله به فیض شهادت نائل آمد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه دومین انتخابات میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

میاندوآب‌ دارای چهار حوزه انتخاباتی شامل باروق، بکتاش، چهاربرج و میاندوآب‌ است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد