تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 5:04
کد خبر : 9896

نماز با فضیلت یکشنبه‌ ماه ذیقعده/ نمازی برای توبه

نماز با فضیلت یکشنبه‌ ماه ذیقعده/ نمازی برای توبه

 سرویس حسینیه فردا،این ماه آغاز ماههاى حرام است، که حق تعالى در قرآن مجید ذکر فرموده، و سیّد ابن طاووس روایتى نقل کرده که‏ ذی القعده به هنگام سختى شدید گاه استجابت دعاست، و براى روز یکشنبه این ماه نمازى با فضیلت بسیار از رسول خدا صلى اللّه علیه و آله‏ روایت کرده است.  رسول

نماز مهم یکشنبه‌ ماه ذیقعده/ نمازی برای توبه سرویس حسینیه فردا،این ماه آغاز ماههاى حرام است، که حق تعالى در قرآن مجید ذکر فرموده، و سیّد ابن طاووس روایتى نقل کرده که‏ ذی القعده به هنگام سختى شدید گاه استجابت دعاست، و براى روز یکشنبه این ماه نمازى با فضیلت بسیار از رسول خدا صلى اللّه علیه و آله‏ روایت کرده است.  
رسول خدا (صلى اللّه علیه و آله) در روز یکشنبه ماه ذى القعده فرمود: «ای مردم! کدام‌یک از شما می‌خواهید توبه کنید؟» گفتند: رسول خدا! همه ما می‌خواهیم توبه کنیم. پیامبر فرمود:
 
روز یکشنبه غسل بجا آورد و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند، در هر رکعت سوره «حمد» را یک مرتبه و سوره «توحید» را سه مرتبه و سوره «فلق» را یک مرتبه و سوره‏ «ناس» را یک مرتبه بخواند و پس از نماز هفتاد مرتبه اسغفار کند، و استغفار را با:
 
لا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ  
جنبش و نیرویى جز به خداى والاى بزرگ نیست  ختم نماید، سپس بگوید:  
یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلا أَنْتَ.  
اى توانا، اى آمرزنده، گناهان من و همه مردان و زنان مؤمن را بیامرز، که گناهان را جز تو کسى نمیآمرزد.  
 
آن‌گاه فرمود:«بنده‌اى از امت من چنین عملى را انجام نمی‌دهد، مگر این‌که از آسمان به او ندا می‌رسد:  
 
بنده خدا! عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول، و گناهانت آمرزیده شد فرشته دیگر از زیر عرش ندا می‌کند: اى بنده! مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت. منادى دیگرى صدا می‌زند: در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضى می‌نمایند. فرشته دیگرى ندا می‌کند: اى بنده! با ایمان از دنیا می‌روى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. منادى دیگرى صدا می‌زند: پدر و مادرت راضى می‌شوند، گرچه خشمگین باشند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش رزق خواهى بود. جبرئیل ندا می‌کند: من با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور می‌دهم که با تو خوش‌رفتار بوده، به‌خاطر مرگ آسیبى به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید».  
اما راجع به خواندن این نماز در ایام دیگر سال، در خود روایت تصریح به اجازه این کار شده است که متن روایت به صورت کامل چنین است:
 
گفتند:‌ای رسول خدا! اگر کسى در زمان دیگرى چنین بگوید چطور؟ آن حضرت فرمود:چیزهایى را که گفتم براى او نیز خواهد بود. جبرئیل این مطالب را در شب معراج به من گفت.
 
 
پی نوشت:
 ۱. ابن طاووس، علی بن موسی، إقبال الأعمال، ج. ‏ ۱، ص. ۳۰۸، دار الکتب الإسلامیه، تهران، چاپ دوم، ۱

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد