تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 1:59
کد خبر : 9890

عدم نظارت بر کیفیت غذای رستوران‌ها در شهر گردشگری همدان

عدم نظارت بر کیفیت غذای رستوران‌ها در شهر گردشگری همدان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان نظارت بر سالن‌های غذاخوری از لحاظ کیفیت و نیز رعایت مسائل بهداشتی مسئله‌ای بسیار مهم، بخصوص در شهرهای مقصد گردشگری مانند همدان است. مشاهدات و تماس‌های مردمی با خبرنگزاری تسنیم در همدان حکایت از عدم رضایت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان نظارت بر سالن‌های غذاخوری از لحاظ کیفیت و نیز رعایت مسائل بهداشتی مسئله‌ای بسیار مهم، بخصوص در شهرهای مقصد گردشگری مانند همدان است.

مشاهدات و تماس‌های مردمی با خبرنگزاری تسنیم در همدان حکایت از عدم رضایت مردم و برخی از مسافران و گردشگران از کیفت غذاهای ارائه شده در رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری به‌ویژه در مراکز گردشگری و تفریحی دارد.

حمیدرضا فرسایی وحید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه نظارت اتاق اصناف بر صنوف از طریق شکایات مردمی انجام می‌شود، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۲۷ شکایات و نظرات خود به اتاق اصناف ارائه کنند که در کمتر از یک دقیقه با شهروندان تماس حاصل شده و در ساعات اولیه به شکایت رسیدگی و نسبت به تشکیل پرونده اقدام می‌شود.

۶۰  مورد شکایت از غذاخوری‌های همدان دریافت شد

رئیس اتاق اصناف همدان در پاسخ به سؤالی در مورد رسیدگی به شکایات ارائه شده از سوی شهروندان، تأکید کرد: اگر شکایاتی از سوی شهروندان و مسافران مبنی بر عدم کیفیت غذاهای عرضه شده در سالن‌های غذاخوری همدان به اصناف از طریق سامانه ۱۰۰۰۱۲۷ ارائه شود شکایات پس از ارسال به مراجع قضایی نسبت به تشکیل پرونده اقدام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با رسیدگی به شکایات شهروندان و محرز شدن بی‌کیفیتی غذای عرضه شده در سالن‌های غذاخوری جرائم سنگینی برای مسئول آن سالن تعیین می‌شود، گفت: در مواقع حاد نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام می‌کنیم.

فرسایی وحید با اشاره به اینکه در اوایل امسال تا به حال ۶۰ مورد شکایت از سوی شهروندان و مسافران  از سالن‌های غذاخوری همدان به اتاق اصناف همدان ارائه شده است، تصریح کرد: این شکایات در راستای کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و بی‌کیفیتی غذا بوده است.

رئیس اتاق اصناف همدان تأکید کرد: از ۶۰ مورد شکایات ارائه شده به اتاق اصناف ۲۵ مورد به تعزیرات حکومتی ارجاع و پرونده تخلف برای این افراد تشکیل شده است.

تعداد محدود بازرسان کار اتاق اصناف را دشوار کرده است

فرسایی وحید با بیان اینکه تعداد بازرسان اتاق اصناف ۶ نفر و در قالب ۷ تیم است، اظهار داشت: ۴۸۰ واحد صنفی چلوکبابی در همدان فعال هستند که بازرسی از این واحد توسط این تعداد کم بازرسان اتاق اصناف امری دشوار است به همین سبب هدف ما از راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۲۷ ارائه شکایات از سوی مردم و رسیدگی توسط اتاق اصناف بوده است.

ایرج جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان در پاسخ به سؤال خبرنگار در راستای بازرسی‌های اتحادیه بر سالن‌های غذاخوری اظهار داشت: شکایات شهروندان از سالن‌های غذاخوری، نوع عرضه، کیفیت و قیمت باید به صورت مستند و گزارش به اتاق اصناف ارائه کنند.

رئیس اتحادیه سالن‌های غذاخوری همدان گفت: پس از گذراندن روال قانونی شکایت نسبت به تشکیل پرونده از سوی اتاق اصناف و ارجاع آن به تعزیرات اقدام می‌شود و در غیر این صورت شهروندان و مسافران می‌توانند شکایات خود را به اتحادیه ارسال کرده و جلسه حل اختلاف با حضور شاکی و متشاکی در اتحادیه برگزار می‌شود.

بازرسی از سالن‌های غذاخوری به‌صورت روزانه نیست

جعفری تأکید کرد: بازرسان اتحادیه نیز همراه با تیم نظارت و بازرسی اصناف مشغول سرکشی از صنوف و غذاخوری‌ها هستند اما به گونه‌ای نیست که در روز حتماً از یک واحد غذاخوری بازرسی شود.

جعفری با بیان اینکه در اتحادیه سالن‌های غذاخوری ۲۵ رسته فعال است، اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ واحد در حوزه‌های غذاخوری‌ها، آشپزخانه‌ها، چای‌خوری‌ها و غیره در همدان فعال هستند.

حسین‌علی نوروزی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه تعیین سلامت مواد غذایی عرضه شده در اصناف همدان به عهده واحد بهداشت محیط علوم پزشکی استان است، اظهار داشت: رسیدگی به شکایات گران‌فروشی، خام فروشی و کیفیت مواد غذایی از وظایف اتاق اصناف و تعزیرات است.

وی با بیان اینکه بازرسی‌های واحد بهداشت محیط علوم پزشکی استان از صنوف به دو صورت انجام می‌شود، افزود: بازرسی‌های فصلی از مراکز عادی یعنی صنوف عرضه کننده مواد غذایی بسته‌بندی ‌شده و از مراکز حساس یعنی مراکز تهیه و توزیع غذا بازرسی‌ها به صورت ماهانه انجام می‌شود.

۸ عذاخوری متخلف در همدان پلمب شد

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: علاوه بر بازرسی‌های ماهانه و فصلی اداره بهداشت محیط استان طرح تشدید نظارت‌ها انجام می‌شود که این طرح در بعد از ظهرها، شب‌ها و روزهای تعطیل اجرا می‌شود.

نوروزی با اشاره به وجود ۲۰ هزار امکنه در استان همدان، تصریح کرد: از اوایل امسال تا امروز ۳۵ هزار بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع غذا توسط اکیپ‌های نظارت و بازرسی علوم پزشکی، اتاق اصناف، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۴۸۰ واحد اماکن عمومی و عرضه مواد غذایی در استان همدان پلمب شده‌اند، تأکید کرد: فقط در روز چهارشنبه هفته گذشته ۸ واحد صنفی در استان همدان پلمب شده‌اند که این واحدها عمدتاً مراکز عرضه فست‌فود و رستوران بودند.

۲۰ تن مواد غذایی غیربهداشتی در همدان معدوم شد

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه از اویل امسال ۲۰  تن مواد غذایی غیربهداشتی در استان کشف و معدوم‌سازی شده است، اظهار داشت: این مواد غذایی غیربهداشتی، فاسد و غیرقابل مصرف انسانی بودند.

نوروزی تأکید کرد: سامانه تماس رایگان کشوری ۱۹۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات از سوی شهروندان است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم بحث نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی از آنجا که مستقیم با سلامت افراد و جامعه ارتباط دارد به‌خصوص در شهرهای مقصد گردشگری مانند همدان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است در ایام تابستان این نظارت افزایش پیدا کند.

به نظر می‌رسد بحث دریافت شکایات مردمی از طریق ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۲۷ اتاق اصناف همدان علارغم اینکه روشی آسان است اما نباید سبب شود که بازرسی غیرمحسوس و مستمر از سالن ها و مراکز تهیه و توزیع غذا و رستوران‌ها انجام نشود تا افراد سودجو نتوانند با سوءاستفاده سلامت افراد و جامعه را به خطر بیندازند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد