تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1399 - 7:58
کد خبر : 98637

اختصاص یک میلیارد ریال برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه

اختصاص یک میلیارد ریال برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه

کوروش بابائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: یک میلیارد ریال برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه در شهرستان بروجن اختصاص یافت. معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این اعتبار از منابع ملی و به ‌دنبال تخریب بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه از توابع

کوروش بابائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: یک میلیارد ریال برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه در شهرستان بروجن اختصاص یافت.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این اعتبار از منابع ملی و به ‌دنبال تخریب بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه از توابع شهرستان بروجن تخصیص داده شد.

وی افزود: انجام شمع‌بندی اضطراری در سریع‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از تخریب بخش‌های دیگر بنا به‌دست استادکار مجرب و مشرف به قوانین ایستایی سازه‌های تاریخی، انجام ایزولاسیون اضطراری و جلوگیری از نفوذ رطوبت مضاعف در بنا و انجام پیگیری‌های حقوقی مرتبط با لرزش‌های ناشی از غلتک مجریان خیابان‌کشی و گرفتن خسارت‌های وارد شده، به‌سرعت در حال انجام است.

بابائیان اضافه کرد: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه از توابع شهرستان بروجن تخریب شد.

وی عنوان کرد: مسجد جامع نقنه شهرستان بروجن ۱۰ مهرماه ۱۳۸۰ به شماره ۴۱۸۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد