تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اسفند 1399 - 8:36
کد خبر : 98184

امام جمعه سمنان:نهادهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت مساجد نیروسازی کنند

امام جمعه سمنان:نهادهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت مساجد نیروسازی کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان سمنان در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: کانون های فرهنگی هنری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان سمنان در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد همگام با دیگر ارکان فرهنگی در مسجد باید برای کادرسازی تلاش کنند و با تعامل و همکاری برای تربیت نیروهای انقلابی بیش از پیش برنامه ریزی و جدیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان مساجد باید در کنار هم برای حضور بیشتر و فعالانه جوانان در مساجد برنامه ریزی کنند افزود: ساخت و احیاء مساجد در اسلام این مراکز را کانون انتشار هدایت های دینی، تعالی و تبیین معارف اسلامی و دینی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد شروع شد اظهار داشت: بقای مسجد نیز باید در مساجد صورت گیرد و مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز نیست، بلکه انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی از مهمترین خدمات کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج باید محوریت مسجد باشد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه تعاون و همکاری در اجرای برنامه ها همیشه در حوزه مالی نیست، خاطرنشان کرد: مسئولان و ارکان مسجد در حوزه های فرهنگی و هنری نیز تعامل و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوان در برابر آسیب های حوزه فرهنگی و اجتماعی مقاومت کرد.

آیت الله شاهچراغی با تاکید بر ضرورت توجه به روستاها در اجرای طرح و برنامه های مختلف، گفت: نوجوانان و جوانان در روستاها مشتاق اجرای برنامه های فرهنگی هنری هستند و برای سالم ماندن این نسل از انحرافات و آسیب های موجود باید هدایتگری در قالب مساجد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر تربیت کودکان و نوجوانان در این سنین فراموش شود مشکلات خطرناکی در زندگی فردی و اجتماعی آنان به وجود خواهد آمد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد و حلقه های صالحین پایگاه های بسیج در مسجد باید نقش هدایتگری در حوزه فرهنگی و اجتماعی را ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به اهمیت نظارت بیشتر بر برنامه های کانون های مساجد نیز اشاره کرد و افزود: برنامه های فرهنگی هنری باید رنگ اسلامی داشته باشند و مدیران مربوط به ارکان مسجد از مجموعه های مربوط به خود در شهرها و روستاها سرکشی و بازدید کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با تاکید بر فعالیت های خوب و مفید کانون های مساجد در حوزه فرهنگ و هنر گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پل ارتباطی بین هنرمندان، فرهنگیان و اصحاب رسانه با مساجد هستند.

فرشید فلاح اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مأموریت بسیار خطیر و رسالتی بزرگ در حوزه فرهنگی و هنری بر عهده‌ دارند.

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید کشف استعداد بچه های مسجد در حوزه های مختلف را در دستور کار قرار دهند افزود: گستردگی شبکه کانون‌های مساجد در مناطق روستایی، حاشیه‌ای و دوردست مسئولیت فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد را مضاعف کرده و این کانون ها با کارکردهای متنوع می‌توانند در عرصه مختلف جامعه نقش آفرین باشند.

فلاح با گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفند ۱۳۷۱ در واقع غرس نهال پر خیر و برکت برای انقلاب اسلامی با محوریت مسجد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری امور به مردم اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نهادی مردمی هستند که مدیریت آنها با امامان جماعت و نمازگزاران مساجد است و این کانون ها تلاش دارند تا در تولید و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری در  مسجد تاثیرگذار باشند.

در استان سمنان ۲۶۴ کانون فرهنگی هنری مسجد فعال است و بیش از ۲۳ هزار نفر عضو کانون های مساجد در این استان هستند و این تعداد عضو به لحاظ جمعیت و تعداد کانون از میانگین کشوری بالاتر است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد