تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 - 10:29
کد خبر : 97756

طرح ملی ایران قوی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین اجرا می‌شود

طرح ملی ایران قوی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین اجرا می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی رمضانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل کانون‌های مساجد، افزود: طرح ملی ایران قوی در چهار موضوع قرآن و سیره اهل بیت، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی رمضانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل کانون‌های مساجد، افزود: طرح ملی ایران قوی در چهار موضوع قرآن و سیره اهل بیت، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایرانی است که باعث رشد بالندگی در فضای مساجد خواهد شد و بستر جریان سازی گام دوم انقلاب را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه در دومین سال برگزاری رویداد ملی فهما(پایتخت فرهنگ و هنر مسجد)، طرح ملی ایران قوی در قالب این رویداد بزرگ برگزار می‌شود،افزود: این طرح درصدد است تا زمینه رقابت سالم را بین بچه‌های مسجد در بستر فضای مجازی فراهم آورد.

حجت الاسلام رمضانی افزود: امروز نیازمند تغییر روش در مساجد هستیم و یکی از این روش‌ها، بهره‌مندی از فضای مجازی است که مقام معظم رهبری بر کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی تاکید ویژه دارند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در سال‌های اخیر در مجموعه کانون‌های مساجد تغییر روش داده ایم و به فضای مجازی ورود کرده ایم و در حال حاضر سامانه زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد ایجاد شده است.

 این مسوول با اشاره به فعالیت‌های این سامانه، تصریح کرد: این برنامه با هدف کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت‌های فرهنگی هنری بچه‌های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات، اشتراک‌ گذاری تجارب فعالان مساجد، ایجاد منبعی عظیم برای تولید دانش‌های بومی، ارتقای توان شناسایی نیازها و حل مسائل و مشکلات فرهنگی اجتماعی، کمک به سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم‌ گیری صحیح و دقیق راه اندازی شده است.

وی افزود:  سال گذشته مدیران کانون‌های مساجد نسبت به ثبت نام و ثبت فعالیت‌های خود در سامانه بچه‌های مسجد و رویداد فهما اقدام کردند و در سال جاری هم در دومین سال برگزاری رویداد فهما، طرح ملی ایران قوی از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از هفته دفاع مقدس تا ۲۶ بهمن به اجرا درآمد.

حجت الاسلام رمضانی تاکید کرد: طرح ملی ایران قوی دارای ۱۲ رواق شامل نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی و فناوری بوده که در قالب این رواق‌ها ۴۸ برنامه تعریف شده و طرح تلاوت نور، مسابقات قرآنی مدهامتان، دوره‌های آموزشی، ثبت طرح‌های فرهنگی، سه‌شنبه‌های تکریم، تولیدات چند رسانه ای و کارآفرینی از جمله این برنامه‌ها است.

 وی افزود: به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح رابط هایی در بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انتخاب شدند تا کانون‌ها را به حضور در این طرح تشویق کنند و آموزش‌های لازم را به آنها در این حوزه ارائه دهند.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: با توجه به ثبت فعالیت‌ها از سوی کانون‌ها و بر اساس برنامه‌های تعریف شده در طرح ملی ایران قوی، کانون‌های مساجد بررسی شده و برترین‌ها بر اساس میزان امتیاز کسب شده معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام رمضانی افزود: کانون‌های مساجد از مجموعه‌هایی است که آمار و اطلاعات آن به روز است و سامانه بچه‌های مسجد سبب شد تا نگاه جدیدتری در فضای مجازی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در کنار اجرای طرح ملی ایران قوی، برنامه‌ها و اقدامات مختلفی هم در کانون‌ها در دستور کار قرار دارد ، اضافه کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی شمیم نیایش، پویش پیامبر رحمت، مسابقه طراحی و نقاشی غدیر از جمله این موارد است.

این مسوول در ادامه به مشارکت کانون‌های مساجد در طرح مومنانه، پرداخت و افزود: طی این مدت چهار هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز به همت موسسه حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا با مشارکت کانون‌های مساجد استان در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۶۲ کانون فرهنگی هنری در سطح استان قزوین فعالیت دارند و در سال جاری نیز ۴۰ کانون دیگر در حال تأسیس هستند که با احتساب آن، تعداد کانون‌های مساجد استان قزوین به ۴۰۲ کانون می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسجد باید منبع غنی و بی‌نیازی باشد، یادآور شد: مسجد باید در مباحث اجتماعی، فرهنگی، کسب‌وکار، آموزش برای کنکور و تحصیل نیازهای مردم را مرتفع کند و در واقع مسجد می‌تواند التیامی بر دردهای مختلف مردم باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد