تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1396 - 5:43
کد خبر : 9755

بزرگترین دارالقرآن مرکزی شرق کشور در انتظار کد از جانب وزارت آموزش‌وپرورش

بزرگترین دارالقرآن مرکزی شرق کشور در انتظار کد از جانب وزارت آموزش‌وپرورش

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با دارالقرآن مرکزی و حسینیه حضرت ولی عصر(عج)، بیان کرد: این دارالقرآن، به عنوان دارالقرآن محوری به سایر دارالقرآن‌ها جهت می‌دهد و کلاس‌ها و کارگاه‌هایی که سایر دارالقرآن‌ها به لحاظ اداری

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه با دارالقرآن مرکزی و حسینیه حضرت ولی عصر(عج)، بیان کرد: این دارالقرآن، به عنوان دارالقرآن محوری به سایر دارالقرآن‌ها جهت می‌دهد و کلاس‌ها و کارگاه‌هایی که سایر دارالقرآن‌ها به لحاظ اداری و مالی توانایی برگزاری آن را ندارند، در دارالقرآن مرکزی برگزار می‌شود.
وی در رابطه با ویژگی اصلی این دارالقرآن، عنوان کرد: از ویژگی‌های دارالقرآن مرکزی و حسینیه حضرت ولی عصر(عج) این است که مخاطبانش به یک منطقه محدوده نمی‌شوند و از تمام استان‌ها مخاطب دارد.
مهدوی‌خواه با بیان اینکه دانش‌آموزان، فرهنگیان، والدین و … می‌توانند از خدمات این دارالقرآن بهره‌مند شوند، ابراز کرد: این دارالقرآن در حال حاضر برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی جدید برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت دارالقرآن مرکزی و حسینیه حضرت ولی عصر(عج) یک مطالبه‌ از آموزش‌و‌پرورش است، تشریح کرد: در حال حاضر منتظر ابلاغ کد این دارالقرآن از جانب وزارتخانه هستیم که این موضوع در حال پیگیری است.
مهدوی‌خواه با بیان اینکه هر بخش آموزشی و پرورشی باید از وزارت آموزش‌وپرورش به منظور دریافت نیرو، اعتبار و … کدی دریافت کند، گفت: دارالقرآن‌های سطح کشور این کد را دارند، اما تا به حال کسی این کد را تحت عنوان دارالقرآن مرکزی دریافت نکرده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه گفت: باید جایگاه و ساختار دارالقرآن مرکزی استان در آموزش‌و‌پروش به‌عنوان یکی از خواسته‌های مهم تعریف شود تا در همه استان‌ها این دارالقرآن تأسیس شود.
مهدوی‌خواه با اشاره به اینکه افتتاح و آغاز فعالیت‌های این دارالقرآن از دی‌ماه سال گذشته صورت گرفته است، عنوان کرد: دارالقرآن مرکزی و حسینیه حضرت ولی عصر(عج) می‌تواند فعالیت‌های بیشتری داشته باشد به همین منظور باید برای این دارالقرآن شرح وظایف، نیرو و … تعریف شود همچنین در نظر داریم نیروهای نخبه قرآنی را برای برگزاری کلاس‌ها در این مرکز به کار گیریم.
وی در رابطه با کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی دارالقرآن مرکزی و حسینیه حضرت ولی عصر(عج) ابراز کرد: در حال حاضر کلاس‌های آموزشی برای داوران مسابقات قرآن، کلاس‌هایی برای فرهنگیان با موضوع قرآن و عترت، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی، کلاس‌های تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و سایر برنامه‌ها در حوزه قرآن، عترت و نماز می‌تواند در این دارالقرآن برگزار شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد