تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 18:10
کد خبر : 97287

قائم‌مقام ستاد: امر به معروف و نهی از منکر مقوله سیاسی و جناحی نیست

قائم‌مقام ستاد: امر به معروف و نهی از منکر مقوله سیاسی و جناحی نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت الاسلام روح الله میرزایی، چهارشنبه در آیین معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس شرع مقدس، آحاد جامعه باید همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت الاسلام روح الله میرزایی، چهارشنبه در آیین معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس شرع مقدس، آحاد جامعه باید همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند و این مهم باید در جامعه احیا شود.  

وی افزود: اگر مردم احساس کنند که مسوولیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تنها بر عهده این ستاد است، ظلم بزرگی است که در حق این فریضه الهی شده است.

وی اظهار داشت: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، احیای این فریضه مهم است چرا که نظارت بر تمامی بخش ها و حوزه ها از عهده ستاد خارج است و عمل به این فریضه دینی بر عهده تک تک افراد جامعه است.  

میرزایی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص این مهم اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب از این فریضه همچون دفاع مقدس یاد کرده و بارها گفته اند که در دفاع مقدس هر کس از اقشار جامعه وظیفه خود را شناخته و به درستی به آن عمل کرد و در زمینه امر به معروف و نهی منکر نیز باید چنین باشد.

رفتار اجرایی ستاد موجب بی‌مسوولیتی مردم شد 

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: نخستین ایراد کار این ستاد آن بود که خواست اجرایی عمل کند و این موضوع در مردم چنین توقع ایجاد کرد که آنان هیچ مسوولیتی در راستای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ندارند.

وی با بیان اینکه این نگاه اهداف فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نابود می کند، افزود: تمام مردم باید در جامعه خود را مسوول دانسته و این فریضه را عملی کنند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) به این فریضه بسیار اهمیت می داد، افزود: امام حسین (ع) حاکم فاسد زمان خود را امر به معروف و نهی از منکر کرد که در این راه نیز به شهادت رسید.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه هم اینک مردم باید مسوولان فاسد در هر دستگاهی را امر به معروف و نهی از منکر کنند، اظهار داشت: این مهم باید در جامعه تبیین شود، شیرین ترین و با ارزش ترین نظارت عمومی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه نباید امر به معروف و نهی از منکر تنها مردم را به یاد گشت های ارشاد بیندازد، افزود: اولویت اجرای این فریضه باید در جامعه برنامه ریزی شده و امر به معروف و نهی از منکر مسوولان در زمینه های مختلف به یک مطالبه مردمی تبدیل شود.

وی بر مبارزه با گلوگاه های قاچاق تاکید کرد و گفت: باید کشتی های حمل کالای قاچاق را سوزاند نه اینکه با افراد متخلف به صورت حداقلی برخورد کرد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: هزار و ۴۰۰ گروه جهادی در ستادهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است که حوزه فعالیت آنان در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، قاچاق، محیط زیست و سایر موارد است.

حجت الاسلام میرزایی افزود: یک طرح تحقیقاتی مشخص کرد ۳۲ درصد از افراد جامعه ترس را مانع اجرایی شدن این فریضه عنوان کرده بودند و این ستاد تلاش می کند تا فعالان این حوزه پس از امر به معروف و نهی از منکر مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: حتی با اقدام این ستاد در ۴۰۰ مورد آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت قرار گرفته و برای آنان وکیل نیز گرفتیم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی در این آیین بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: در روایت ها آمده است که اگر فردی به این وظیفه خود عمل نکند و بی خیال باشد، مومنی ضعیف است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید در تمامی حوزه ها باشد، در این زمینه باید اولویت بندی کنیم.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا این فریضه که بعضا فراموش شده است، دوباره احیا شود.

در این آیین حجت الاسلام هادی رحیمی به عنوان دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی معرفی شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد