تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 - 8:50
کد خبر : 96903

نماینده ولی فقیه در کردستان: روحانیون از تحولات روز دنیا مطلع باشند

نماینده ولی فقیه در کردستان: روحانیون از تحولات روز دنیا مطلع باشند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه‌شنبه در همایش پرچمداران دین و اندیشه اظهار داشت: موضع گیری به موقع روحانیون در تریبون‌های نماز جمعه می‌تواند به انسجام و وحدت بیشتر در جامعه کمک می‌کند. وی با بیان اینکه هرچیزی که انسجام را

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه‌شنبه در همایش پرچمداران دین و اندیشه اظهار داشت: موضع گیری به موقع روحانیون در تریبون‌های نماز جمعه می‌تواند به انسجام و وحدت بیشتر در جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه هرچیزی که انسجام را بر هم زند، آرامش و امنیت جامعه را هدف قرار داده است افزود: بیان و تبیین به موقع یک رویداد ضد وحدت توسط روحانیون بسیار اهمیت دارد و جامعه چشم انتظار نظرات و دیدگاه‌های آنان است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تاکید بر برخورد عالمانه و آگاهانه با امور اضافه کرد: فضای مجازی با فضای حقیقی کاملا متفاوت است اما برخی با تاثیرپذیری از این فضا مطالبی را مطرح می‌کنند به صلاح جامعه نیست یا موضعگیری که باید داشته باشند را ندارند.

وی یادآور شد: برخی مواقع در این فضای مجازی حرف‌های بی سند، بی پشتوانه، بدون ارزش علمی یا بدون تکیه‌گاه اجتماعی مطرح می‌شود و برخی‌ها هم بدون توجه به درست بودن، آن را در نشست‌های خود بازگو می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت بصیرت گفت: آگاه و مطلع بودن از امور و رویدادها و برخورد شایسته با یک پدیده مواردی است که از علمای دینی انتظار می‌رود.

وی با تاکید بر حفظ انسجام و وحدت افزود: سخنان ما در جامعه باید آرامش بخش باشد اما برخی به جای اینکه یک موضوع را در فضای گفت و گو مطرح کنند آن را به رسانه می‌کشانند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به فضای کنونی جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا یادآور شد: نگران کردن مردم در شرایطی که با این بیماری مقابله می‌کنند شایسته نیست.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس: ما اراده خود را به دشمن تحمیل کردیم

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این همایش گفت: دشمن به دنبال تحمیل خواسته خود به کشور است اما ما اراده خود را به آنها تحمیل کردیم.

سردار سیدصادق حسینی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در زمان‌های مختلف و بارها از جمهوری اسلامی شکست خوردند و این شکست‌های متوالی از همان پیروزی انقلاب که آمریکا از رژیم طاغوت حمایت می‌کرد، کلید خورد. 

وی افزود: آمریکا در تسخیر شدن لانه جاسوسی، عدم موفقیت در کودتاها، در جنگ تحمیلی، در تحریم‌های مختلف، در ایجاد وحدت بین کشورهای مختلف مخالف جمهوری اسلامی، در سازمان ملل و در حمله ایران به پهپاد آنها و پایگاه عین الاسد شکست را بارها تجربه کرد.

سردار حسینی با بیان اینکه برای امنیت پایدار و دفاع از دینمان باید پای کار باشیم تاکید کرد: دشمن به دنبال تجزیه کشور است و فقط به نابودی جمهوری اسلامی رضایت نمی‌دهد.

وی یادآور شد: نقش علما و روحانیون در انقلاب اسلامی ‌برجسته اساسی و بزرگ است اسلام از بدو تولدش تا به امروز در نقاط مختلف جهان گسترش و نفوذ خود را تعمیق بخشیده است.

سردار حسینی گفت: در این مدت علما و روحانیون آگاه، اسلام را در مقابل همه خطرات استکباری حفظ کرده و گسترش و توسعه دادند.

وی با بیان اینکه از ۲ جهت اسلام مورد هدف قرار می‌گیرد اضافه کرد: تلاش می‌شود دین را از جامعه حذف و دین زدایی کنند و اگر نتوانند این ترفند را به پیش برند به انحراف در دین می‌پردازند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس با اشاره به اینکه وهابیت یکی از اهداف دشمن است اظهار داشت: شناخت تکنیک و تاکنیک دشمن مهم است و باید کار آفندی و تهاجمی انجام دهیم که نقش علما در این بین مهم است.

وی گفت: ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، ترویج اسلام ناب محمدی، تقویت مبانی فقه امام شافعی، موضعگیری در مقابل گروه‌های ضد مذهبی و جذب جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی جامعه وظیفه ما است.

سردار حسینی با بیان اینکه باید از شکاف و واگرایی مذهبی جلوگیری کنیم افزود: دشمن به دنبال انشقاق و دسته بندی است و تلاش می‌کنند جوانان توسط گروه‌های ضد انقلاب جذب شوند.

در این آیین که جمعی از روحانیون اهل تسنن و اهل تشیع کردستان حضور داشتند با آیین مولودی خوانی و دف‌نوازی همراه بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد