تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 18:25
کد خبر : 96836

تشکیل اداره حمایت حقوقی و معاضدت قضایی از امران به معروف و ناهیان از منکر

تشکیل اداره حمایت حقوقی و معاضدت قضایی از امران به معروف و ناهیان از منکر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر اظهار کرد: گاه شاهد برخورد با مجریان امر به معروف و نهی از منکر هستیم و باید متولیان امر در این زمینه آگاهی کافی داشته باشند، چراکه قانونگذار این امر را جرم تلقی کرده است. وی گفت: ستاد امر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر اظهار کرد: گاه شاهد برخورد با مجریان امر به معروف و نهی از منکر هستیم و باید متولیان امر در این زمینه آگاهی کافی داشته باشند، چراکه قانونگذار این امر را جرم تلقی کرده است.

وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دستگاه اجرایی و دولتی نیست، بلکه محوریت این ستاد، مردمی بوده و از اعتبارات و امکانات دولتی محروم است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، محل تسویه‌حساب‌های شخصی نیست، ادامه داد: شاید قصد برخی از مجریان امر به معروف و نهی از منکر دلسوزی باشد، اما چون آموزش ندیده‌اند، گاه دچار گرفتاری می‌شوند.

نستوهی بر لزوم مطالبه‌گری و تشکیل گروه مطالبه‌گری را جزو وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: با آگاهی‌بخشی و آموزش به آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌توانیم روحیه مطالبه‌گری را که جزو منویات مقام معظم رهبری است در جامعه ترویج دهیم.

وی همچنین از اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در مدارس آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، باید این فریضه را از مدارس شروع کرده و از محتوای آموزشی و کلیپ‌های تهیه شده در قسمت چند رسانه‌ای سایت ستاد، در برنامه شاد نیز استفاده شود.

امام جمعه اهر نیز در این جلسه بر لزوم فعال‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی تأکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در برخی ادارات و بخش‌های خصوصی مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

حجت‌ الاسلام جواد حاجی‌ زاده افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در شرایط فعلی، امر به معروف و نهی از منکر زمان است.

وی، تقویت بنیه‌های اعتقادی را زمینه‌ساز پر رنگ‌تر شدن امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: هر اندازه که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر سرمایه‌گذاری کنیم، همانقدر نیز بهره‌برداری خواهیم کرد و سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار کم بوده است.

وی با تأکید بر این‌که زمانی شهرستان اهر در حوزه اجرای دستورالعمل‌های امر به معروف و نهی از منکر جزو برترین‌های استان بود، خاطرنشان کرد: همه در احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم.

امام جمعه اهر یادآور شد: در تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر، مهربانانه پیش برویم و در عین حال اخلاق و معرفت را رعایت کنیم، از طرفی امر به معروف و نهی از منکر تنها، وظیفه نیروی انتظامی نیست.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اهر باید با برنامه مدون حرکت کند، تشریح کرد: باید بگوییم که از فلان نقطه به نقطه‌ای رسیده‌ایم و این نیازمند تدوین برنامه جامع برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد