تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 4:38
کد خبر : 96280

ساباط تاریخی زرنگار دزفول در حال تخریب است+تصاویر

ساباط تاریخی زرنگار دزفول در حال تخریب است+تصاویر

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از تسنیم در اندیمشک، ساباط تاریخی زرنگار در بافت قدیم دزفول واقع شده است که امروزه بخشی از ساباط از ناحیه سقف ریزش کرده است. این ساباط مربوط به دوره قاجاریه بوده و ثبت ملی شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از تسنیم در اندیمشک، ساباط تاریخی زرنگار در بافت قدیم دزفول واقع شده است که امروزه بخشی از ساباط از ناحیه سقف ریزش کرده است.

این ساباط مربوط به دوره قاجاریه بوده و ثبت ملی شده است. یک خانواده در زیر این ساباط زندگی می‌کنند، که ریزش ساباط، این خانواده را تهدید می‌کند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از تسنیم، ساباط‌ یا سابات یا صاباط یا سعباط از ویژگی‌های معماری در زیست‌بوم‌های گرمسیر و کویری است و در شهرستان دزفول قریب به ۱۴۰ اثر تاریخی از قبیل حمام، مسجد، خانه و ساباط در معرض تخریب و ریزش هستند.

سقف یک خانه تاریخی در دزفول فرو ریختادامه پیگیری‌های تسنیم|درخواست مرمت حمام تاریخی “پاشاخان” سنندج به وزارت میراث فرهنگی داده می‌شود/آیا مسئولان موافقت می‌کنند؟ادامه پیگیری‌های تسنیم|مرمت و بازسازی حمام تاریخی شیشه سنندج آغاز شد؛ از حمام “پاشاخان” چه خبر؟همت مردمی برای احیای بناهای تاریخی؛ “گیسور” دوباره رونق می‌گیرد + تصاویر

عکاس: حسام قلاوند

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد