تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 11:22
کد خبر : 95609

پیرغلام قمی رخ در نقاب خاک کشید

پیرغلام قمی رخ در نقاب خاک کشید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، پیکر علی خورشیدی مداح شاخص و پیرغلام آستان نورانی اباعبدالله علیه‌السلام، که دوشنبه شب و پس از یک دوره بیماری و بیهوشی به رحمت حق پیوست، بعد از بدرقه با شکوه مردم قم، در گلزار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، پیکر علی خورشیدی مداح شاخص و پیرغلام آستان نورانی اباعبدالله علیه‌السلام، که دوشنبه شب و پس از یک دوره بیماری و بیهوشی به رحمت حق پیوست، بعد از بدرقه با شکوه مردم قم، در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

مردم قم، شب گذشته با پیکر این مداح و دعاخوان شب گذشته سه‌شنبه ۵ اسفندماه و همزمان با مراسم قرائت دعای توسل در مسجد جمکران وداع کردند و امروز نیز برروی دستان خود تا گلزار شهدا تشییع کردند. بر پیکر این دعاخوان حجت‌الاسلام علوی بروجردی نماز میت خواند. همچنین عباس حیدرزاده، حسن باقری، مسعود زمانی و حسن حیدرزاده در مراسم بدرقه این پیرغلام امام حسین علیه‌السلام مداحی کردند.

مراسم بزرگداشت این مداح امشب بعد از نماز مغرب و عشا در تکیه عربستان برگزار خواهد شد.

فیلمی از مراسم تشییع این پیرغلام را اینجا مشاهده کنید:

 

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در پیامی درگذشت این دعاخوان را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

سم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت پیرغلام با‌اخلاص اهل بیت (ع)، مرحوم مغفور، شادروان حاج علی خورشیدی(رضوان الله علیه) واصل و موجب تأثر و تأسف گردید. آن مرحوم تمام عمر خود را در راه ترویج و تبلیغ مکتب آل‌الله (ع) مصروف داشت و قرائت دعای پر فیض توسل ایشان که قریب به سه دهه در مسجد مقدس جمکران طنین انداز می شد، از خاطره عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) زدوده نخواهد شد؛ ان‌شاءالله که با یاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور شوند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و ارادتمندان و بازماندگان ایشان، از پیشگاه حضرت احدیت، برای آن مرحوم علو درجات مسألت می‌کنم.
عاش سعیدا و مات سعیدا

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد