تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 - 9:57
کد خبر : 95312

تشکیل ۲۲۸ پرونده برای اراذل، اشرار و مزاحمان نوامیس پایتخت

تشکیل ۲۲۸ پرونده برای اراذل، اشرار و مزاحمان نوامیس پایتخت

سردار حسین رحیمی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری طرح‌های اقتدار پلیس امنیت و صاعقه در جمع خبرنگاران افزود: امروز شاهد اجرای همزمان دو طرح عملیاتی پلیس پیشگیری و امنیت بودیم، این دو طرح تکمیل کننده هم در راستای برخورد با مزاحمین نوامیس، اراذل و اوباش و آلوده کنندگان تفرجگاه‌ها بود. وی ادامه داد: طرح‌های پلیس تا عید

سردار حسین رحیمی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری طرح‌های اقتدار پلیس امنیت و صاعقه در جمع خبرنگاران افزود: امروز شاهد اجرای همزمان دو طرح عملیاتی پلیس پیشگیری و امنیت بودیم، این دو طرح تکمیل کننده هم در راستای برخورد با مزاحمین نوامیس، اراذل و اوباش و آلوده کنندگان تفرجگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: طرح‌های پلیس تا عید ادامه دارد و امنیت مراکز خرید تامین می‌شود زیرا حجم حضور مردم در این اماکن افزایش پیدا کرده است؛ و از مردم میخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه ترافیک عصرگاهی ۲۰تا۳۰درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: پلیس راهور نیز برای مدیریت ترافیک نیروی مضاعفی به کار گرفته است و برخورد با خرده فروشان، قاپ‌زنان و فروشندگان و حمل کنندگان سلاح سرد و غیرمتعارف مدنظر قرار گرفته شد.
این مقام انتظامی ادامه داد: ۶ فقره از پرونده‌ها در رابطه با سواستفاده از سلاح سرد و ۲۳ فقره پرونده مربوط به مشروبات الکی بود.

وی همچین گفت: برخورد با فروشندگان غیرقانونی مواد محترقه در این ایام، به اجرا درآمد و تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار بسته مواد محترقه خطرزا از ۶ مرکز کشف شده است.

پاکسازی ۱۲۱ محله تهران از نارمک تا عبدل‌آباد

سردار رحیمی گفت:در این مرحله از طرح، ۱۲۱ محله و مکان آلوده، پاکسازی شد که شامل قهوه خانه، سفره خانه، باشگاه های بدنسازی و پارک ها در مناطقی از نارمک، افسریه، مسعودیه، خزانه، نازی آباد، فلاح، شهرری، دولت آباد و عبدل آباد بود.

وی افزود: ۲۱۹نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند که ۵۹ نفر از آنها، سطح‌دار هستند که در تخریب‌ها و نزاع‌ها شرکت داشتند؛ این افراد در قطع عضو و تخریب‌های بسیاری دست داشتند، ۱۰۳ نفر نیز از مزاحمین نوامیس هستند.

رییس پلیس پایتخت گفت: سه نفر اراذل و اوباش هنگام درگیری و همراه با مواد مخدر و سلاح دستگیر، ۳۱ نفر گرداننده مکان‌های قمار و فروش مواد مخدر دستگیر و ۳۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری و تعداد زیادی فشنگ و سلاح سرد از دستگیرشدگان کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بازدید از ۲۹۱ واحد صنفی، ۷۱ واحد صنفی متخلف که محل تردد، محل تجمع و درگیری اراذل و اوباش بودند، پلمب شد.

رییس پلیس پایتخت هشدار داد: حضور، تردد، تجمع و پاتوق اراذل و اوباش و مزاحمین و نوامیس با پلمب مساوی است و با این واحدهای صنفی با شدت برخورد می‌شود و تعارفی نداریم و همچنین ۸۷ تارنما که فرهنگ اوباش‌گری را ترویج می‌دادند، شناسایی و چهار مورد مسدود شدند. 

طرح ششم صاعقه

وی افزود: در این مرحله از طرح برخورد با سارقین شامل کیف‌قاپان، گوشی‌قاپان و برخورد با حاملین و استفاده کنندگان سلاح سرد در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: ۳۶۵ سارق، زورگیر و حاملین سلاح سرد دستگیر شدند؛ ۸۹ نفر قاپزن و ۱۶۷ نفر زورگیرانی بودند که از سلاح سرد استفاده می‌کنند؛ همچنین ۴۱ نفر اراذل و اوباش سارق بودند و ۱۲۴ نفر خرده فردش مواد مخدر نیز هستند.

رییس پلیس پایتخت گفت: یک‌هزار و ۴۰۰ سلاح سرد در این مرحله شامل شمشیر، قمه، تبر کشف شد؛ همچنین چهار قبضه سلاح جنگی توقیف و ۶۲ وسیله نقلیه کشف و توقیف شد.

وی افزود: در منازل مجردی میدان امام حسین(ع) ۴۷ باب منزل با ۱۴۷ اتاقک شناسایی شد؛ این افراد شامل سارقان، زورگیران و خرده فروشان بودند، درمجموع ۲۵۹ پرونده تشکیل شد و خانه‌ها پلمب شد.

محدودیت تردد شبانه پابرجاست

این مقام انتظامی ادامه داد: محدودیت‌های تردد شبانه از ۹ تا سه صبح پابرجاست و حتی برای خرید شب عید نیز، استثنایی وجود ندارد و دوربین‌ها جریمه می‌کنند، البته درباره قرنطینه تهران بحثی مطرح نیست.

رییس پلیس پایتخت گفت: واحدهای صنفی باید تا ساعت هشت شب فعالیت کنند و درباره دست فروشان نیز، شهرداری باید ساماندهی انجام دهد.

اجاره پشت بام‌ها کذب است

سردار رحیمی همچنین گفت: اجاره پشت بام‌ها را کاملا تکذیب می‌کنم و اصلا چنین چیزی نداریم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد