تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1396 - 9:37
کد خبر : 9443

بینش عمیق فرهنگی و پیوست های وحدت و انسجام راه مقابله با دشمنان است

بینش عمیق فرهنگی و پیوست های وحدت و انسجام راه مقابله با دشمنان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری در خطبه های نماز جمعه این هفته آشتیان در مصلی آیت الله دانش این شهر افزود: سهم خواهی جناح ها کوبیئن بر طبل تفرقه است و با روحیه انقلابی سازگار نیست و یکی از تکالیف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری در خطبه های نماز جمعه این هفته آشتیان در مصلی آیت الله دانش این شهر افزود: سهم خواهی جناح ها کوبیئن بر طبل تفرقه است و با روحیه انقلابی سازگار نیست و یکی از تکالیف مهم در شرایط فعلی کشور این است که زوایای وحدت آفرین را بشناسیم و زیر چتر همدلی و همگرایی به ارزش های انقلابی و آرمان های و اهداف کلان نظام بیندیشیم.
وی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا گفت: استکبار بزرگ و متحدانش به گمان خامشان شرایط داخلی ایران را فرصتی برای فشار به مردم و نهادهای انقلابی امی دانند در حالیکه نظام اسلامی با پیروی از ولایت فقیه و درک والا و عمیق از آموزه های انقلاب و حاکمیت دینی با انسجام و اقتدار مسیر خود را به پیش می رود و ملت و دولت پیوسته با هم برای غلبه بر تحریم ها و توطئه های آمریکا ایستادگی می کنند.
امام جمعه شهرستان آشتیان خاطرنشان کرد: آمریکا باید بداند بدخواهی و تحریم تحریم باعث انسجام و وحدت بیشتر مردم می شود هرگونه تحریم ناقض برجام است و ایران پاسخ قاطع خواهد داد.
حجت الاسلام نیشابوری در بخشی از سخنانش با گرامیداشت عملیات مرصاد گفت : منافقین به تصور اینکه اوضاع داخلی ایران نابسامان است به کمک ارتش عراق به ایران حمله کردند و تا سر پل ذهاب پیش آمدنداما، رزمندگان اسلام با عملیات مرصاد و با رمز یا علی بن ابی طالب نقشه آنان را ناکام گذاشتند.
وی همچنین با اشاره به سالروز نخستین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی افزود : به فرموده رهبر معظم انقلاب نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و قرارگاهی از ایمان و تقوا و بصیرت و اخلاق است.
وی توضیح داد: مهمترین وظیفه نماز جمعه تبیین اهاف و روش ها برای رسیدن به مقصود است چنانچه انبیاء الهی این وظیفه را انجام می دادند و باید بهترین بهره از این تریبون برای روشنگری، آگاهی بخشی و وحدت بیشتر مردم صورت بگیرد.
امام جمعه آشتیان همچنین به روز دختران اشاره کرد و گفت : تربیت فرزندان به ویژه دختران که مادران فردا هستند اهمیت ویژه دارد و با توجه به توطئه دشمن در خدشه وارد کردن به عفاف و حجاب و اعتقادات ، خانواده ها باید در تربیت فرزندان اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت اسلام نیشابوری خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم باید با جسارت، انگیزه مضاعف و برنامه های کارآمد با روحیه جهادی و خسته ناپذیر ، تدبیر و آینده نگری به میدان بیاید و همه تکلیف دارند که با جدیت و حساسیت دولت را یاری دهند.
وی با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی بیان کرد: از نشانه های تقوا توجه به تربیت فرزند و ادای حقوق اوست تربیت مجموعه روش ها و راهکارهایی است که از آغاز زندگی و تولد انسان به کار گرفته می شود تا او را در مسیر صحیح و رشد و ترقی قرار دهد و در پرتو این آموزش از انحرافات نجات پیدا کند و خوشبخت شود.
امام جمعه آشتیان با تسلیت سالگشت شهادت امام صادق (ع) گفت: آموزه های این امام همام در زندگی هر فردی تحول افرین است و باید کوشید که از سیره و رفتار آن حضرت بیاموزیم و در عمل به آن پایبند باشیم.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در استان مرکزی در ۳۳ نقطه شهری برگزار می شود.
۶۰۱۳/۶۹۹۱/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد