تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 - 11:36
کد خبر : 94303

امام جمعه سنندج: مسوولان خدمت‌گذاری را سرلوحه کار خود قرار دهند

امام جمعه سنندج: مسوولان خدمت‌گذاری را سرلوحه کار خود قرار دهند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: مسوولان نباید نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند و مسوولی انقلابی و جهادی است که برای رفع مشکلات جامعه گام بردارد. وی اضافه کرد: مردم هم مسوولانی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: مسوولان نباید نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند و مسوولی انقلابی و جهادی است که برای رفع مشکلات جامعه گام بردارد.

وی اضافه کرد: مردم هم مسوولانی را که با درد و مشکلات آنان آشنا باشند بیشتر دوست دارند و برای پیشبرد کارها و تصمیم‌های کلان از آنان پیروی خواهند کرد و این همان راهی است که در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به خوبی ترسیم شده است.

نماینده مردم کردستان مجلس خبرگان رهبری از مردم استان خواست با توجه به احتمال گسترش شیوع ویروس کرونا، هنگام ورود به اجتماعات از جمله نماز جمعه ضمن استفاده از ماسک، دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه سنندج از مومنان خواست در این ایام نیازمندان و ایتام را فراموش نکنند و شایسته نیست انسان فقیر و گرسنه در خانه‌ای باشد و همسایه وی اسراف کند بلکه خانواده‌ها باید جویای حال همسایه نیازمند خود باشند.  

وی گفت: دین اسلام مسلمانان را به تقوا و نوع‌دوستی ترغیب کرده و به کسانی که بتوانند ۲  خانواده که با هم دشمنی و کینه دارند را با هم به صلح و آشتی برساند، بهترین پاداش دنیوی و اخروی خواهد داد.

وی اظهار داشت: در حالی که قرآن کریم انسان ها را از بدرفتاری با حیوانات هم منع می‌کند، بدرفتاری با هم نوع و بویژه زیردستان را نهی می‌کند و کمک به نیازمندان بویژه افراد بی‌بضات و بی‌سرپناه در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای مسجد به سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد