تاریخ انتشار : جمعه 1 اسفند 1399 - 8:14
کد خبر : 94262

لیلهالرغائب در مسجد تاریخی ایاصوفیه استانبول برای اولین بار+تصاویر

لیلهالرغائب در مسجد تاریخی ایاصوفیه استانبول برای اولین بار+تصاویر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مردم شهر استانبول ترکیه، برای نخستین بار پس از تغییر کاربری موزه ایاصوفیه به «مسجد» به مناسبت فرا رسیدن «لیلهالرغائب» با حضور در این مسجد تاریخی در شهر استانبول، ضمن اقامه نماز به دعا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مردم شهر استانبول ترکیه، برای نخستین بار پس از تغییر کاربری موزه ایاصوفیه به «مسجد» به مناسبت فرا رسیدن «لیلهالرغائب» با حضور در این مسجد تاریخی در شهر استانبول، ضمن اقامه نماز به دعا و نیایش پرداختند.

خبرگزاری آناتولی که تصاویری از این مسجد در شب گذشته منتشر کرده، به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در جریان این مراسم مذهبی اشاره داشته است.

مسجد شدن «ایاصوفیه» در حالی در تابستان سال ۹۹ اتفاق افتاد که موافقت‌ها و مخالفت‌هایی را در جهان علیه این تصمیم رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در پی داشت.

به دنبال درخواست «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه مبنی بر تغییر کاربری «ایاصوفیه» و تبدیل آن از موزه به مسجد، دادگاه عالی اداری در ترکیه با صدور حکمی مصوبه دولت ترکیه در سال ۱۹۳۴ را لغو و آن را غیرقانونی اعلام کرد.

این اقدام راه را برای بازگشایی مسجد ایاصوفیه و اقامه نماز در آن  باز کرد و اولین نماز جماعت در این مسجد در تاریخ ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ (سوم مرداد ۹۹) برگزار شد.

تصاویر این مراسم را اینجا ببینید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد