تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 17:38
کد خبر : 94220

انتخابات پرشور، شمشیری برنده در مقابل دشمنان است/ تشکیل شورای ۱۳ نفره با حضور نیروهای انقلابی

انتخابات پرشور، شمشیری برنده در مقابل دشمنان است/ تشکیل شورای ۱۳ نفره با حضور نیروهای انقلابی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، حجه الاسلام والملسمین سیدمحی الدین طاهری در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز که به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت امیرالمومین(ع) به میزبانی مجتمع غدیر برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عزیز امنیت و تبریک

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، حجه الاسلام والملسمین سیدمحی الدین طاهری در جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز که به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت امیرالمومین(ع) به میزبانی مجتمع غدیر برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عزیز امنیت و تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: امیدواریم به آنچه امام هادی(ع) در زیارت جامعه نسبت به ائمه (علیهم السلام)، به ما آموزش داده‌اند، عمل کنیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا جامعه روحانیت جلسه‌ای نداشته است، اضافه کرد: با توجه به درخواست رئیس بنیاد غدیر استان فارس، جلسه جامعه روحانیت شیراز با رعایت دستورات بهداشتی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) در مکان بنیاد غدیر برگزار شد.

دبیرجامعه روحانیت شیراز در خصوص جایگاه ولایت بیان کرد: باید موضوع ولایت مداری و در مسیر ولایت بودن را دنبال کنیم و ولایت حضرت علی(ع) را تبیین کرد چرا که دشمنان هجمه‌های بسیاری را علیه ولایت انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه ولایت بسیار جایگاه عظیمی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد از این رو اگر به آن توجه صورت گیرد به موفقیت های بیشتری دست پیدا خواهیم کرد، باید بر روی جایگاه ولایت فقیه که در امتداد ولایت انبیاء و اولیاء الهی است کار کنیم.

حجه الاسلام والمسلمین طاهری بیان کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری را تبیین کنیم به ویژه اکنون که در ایام انتخابات قرار داریم، باید به این واقعیت توجه داشته باشیم که اگر انتخاباتی پرشور برگزار شود شمشیری برنده در مقابل دشمن خواهد شد، اگر چه ممکن است انتخابی غلط بوده باشد اما اصل انتخابات مشکل ندارد.

وی بیان داشت: در موضوع برجام در واقع در یک وضعیت برزخ قرار داریم، عده ای به دنبال این هستند که بگویند راهی برای کشور نمانده تا دست به دست آمریکا دهیم، یک دیدگاه، دیدگاه مقام معظم رهبری است که می فرمایند عملا باید آنان برگردند تا ما جلو برویم، نظر جامعه روحانیت شیراز در برجام نظر مقام معظم رهبری است و ما لطمه های بسیاری را از برجام متحمل شدیم.

تولیت آستان مقدس حرم سید علاءالدین حسین(ع) همچنین در خصوص فضای مجازی اظهار کرد: باید فضای مجازی آموزش داده شود و یک کارگاه آموزشی سواد رسانه را برگزار کنیم تا بتوانیم در فضای مجازی شبهات را برطرف کنیم.

وی امر به معروف را مورد توجه قرار داد و گفت: باید بتوانیم تبیین کنیم که امر به معروف را چگونه انجام دهیم و اینکه امر به معروف امروز به چه صورت است و در گذشته به چه صورت بوده است، امروز جایگاه روحانیت با ۵۰ سال گذشته متفاوت است، امروز در رأس نظام روحانیت است از این رو باید بدانیم چگونه امر به معروف می کنیم.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: بر اساسِ اساسنامه جامعه روحانیت بنا بر این است، در ارتباط با مسائل اجتماعی و سیاسی و غیره از سوی این جامعه موضع مناسب گرفته شود و بر همین اساس ، مواضع جامعه روحانیت به طور کلی از سوی دبیر و رئیس جامعه روحانیت اعلام می گردد و مواضع اعضاء محترم در امور مختلف موضع شخص آنها می باشد ، اگر چه از وظایف جامعه روحانیت است که از مواضع به حق اعضای جامعه روحانیت دفاع نماید.

وی با بیان کرد: در آستانه انتخابات مجموعه های مختلفی فعالیت می کنند و به دنبال آن هستند که حمایت هایی را از روحانیت بگیرند اما نباید جایگاه روحانیت تنزل و یا خدشه دار شود و جایگاه روحانیت اِشراف بر مجموعه های مختلف و نظارتی است.

حجت الاسلام طاهری گفت: گروه هایی در شیراز در آستانه انتخابات شکل می گیرد که برخی در صدد استفاده از جایگاه روحانیت و پیش بردن اهداف خود با نام روحانیت هستند و بعضی از این گروهها در زمانهایی داغ ترین و انقلابی ترین شعارها را می دادند اما به محض گرفتن پست در دولت فعلی سکوت محض را انتخاب نمودند ، این قبیل افرادِ مجموعه ها به دنبال پنهان شدن زیر چتر بعضی از روحانیون برای رسیدن به منافع خودشان هستند

دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن ابراز گلایه از اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی گفت: مراکز تاریخی و مساجد تاریخی نباید محل تجمع افرادی که مشکل دارند باشد مسجد نظیر نصیر الملک و مسجد وکیل توسط خاندانی احداث شده است که خدمت های معنوی زیادی را به شیراز کرده اند، چرا که مسجد برای محل تجمع مومنان ساخته شده است و نباید این مراکز محل حضور افرادی فاقد صلاحیت و گرفتن عکس های آنچنانی شود ، اگر بنا شود مسجد به خاطر حضور این قبیل افراد مرکز گناه شود بسته شدن درب آن باید در اولویت باشد، برخی از این عکس های منتشر شده موجب شرم و خجالت است و عده ای، تعمداً برای تخریب خانه های خدا این کار ها را انجام می دهند، مسجد جای پول در آوردن نیست بلکه محل آدم شدن است.

وی به راه اندازی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان اشاره و بیان کرد: ابتدا با حضور ۳۰ گروه و جمعیت رسمی از برادران و خواهران مرکز استان جلسه ای تشکیل شده و اعلام کرده ایم از هر هفت گروه یک نفر را برای شورای وحدت انتخاب نمایند که یک نفر از بانوان و ۴ نفر از میان آقایان انتخاب شده اند.

حجت الاسلام طاهری افزود: همچنین با اختیاراتی که از تهران واگذار شده است، یک روحانی را انتخاب کرده ایم، یکی دیگر از افراد انقلابی، یک نفر سهمیه به مجموعه پیشکسوتان دفاع مقدس، یک سهمیه دیگر به بانوان، یک نفر به جوانان، دو نفر هم  از نیروی های عزیز شورای ائتلاف که توسط دبیر جامعه روحانیت مبارز استان انتخاب  شدند که یکی از آنان دانشگاهی و یک نفر از چهره های مبارز انقلابی است انتخاب گردیده اند.

وی گفت: هفته آینده، این شورای ۱۳ نفره فعالیت خود را رسماً آغاز می کند و نسبت به تشکیل شورای اجرائی با استفاده از تمام گروه‌های ولایتمدار و نیروهای ارزشی اقدام خواهد نمود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد