تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 16:52
کد خبر : 93498

سردار سلیمانی اسطوره‌ای ایرانی-اسلامی است

سردار سلیمانی اسطوره‌ای ایرانی-اسلامی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الله ایوبی عصر دوشنبه در وبینار کنفرانس بین المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی، افزود: سردار سلیمانی فردی بود که برای بعد از شهادتش وصیت کرد تا او را سرباز وطن بنامند. کسی که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الله ایوبی عصر دوشنبه در وبینار کنفرانس بین المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی، افزود: سردار سلیمانی فردی بود که برای بعد از شهادتش وصیت کرد تا او را سرباز وطن بنامند. کسی که کوشید برای اینکه مردم کشورش در آسودگی و آسایش باشند، هرگز شب با آسایشی نداشت. او مانند رستم یا قهرمانان اسطوره ای ایران بود که برای دفاع از حریم و مرزهای ایران جان باخت و کوشید و تلاش کرد.
ایوبی ادامه داد: هرگاه نام سردار سلیمانی برده می شد، مردم ایران احساس آرامش می کردند. از طرف دیگر تمام کسانی که عشق دین دارند و حاضرند در راه اعتلای تشیع جان خود را بدهند اسطوره ای به نام سلیمانی دارند.
وی افزود: سردار سلیمانی در دوران ما متولد شد. ما گمان می کردیم داستان اسطوره ها را فقط باید در افسانه ها بخوانیم. چون تصور ما این است که اسطوره سازی یعنی نمونه هایی آرمانی که در زمین وجود ندارند. انسان های زمینی با چنان شجاعتی شاید وجود خارجی نداشته باشند ولی در روزگار ما دیدیم که قاسم سلیمانی همه ویژگی های این دو اسطوره دینی و ایرانی را در خودش جمع کرده بود. بنابراین او هم سرباز وطن بود و هم سرباز ولایت و دین.

ایوبی با طرح این سوال که چرا همه به تشییع سلیمانی آمدند، افزود: مردم او را قهرمان وطن می دانستند و همه دینداران او را نماد دینداری می دانستند. بنابر این سلیمانی یک مکتبی است که او را مکتب اسلامی ایرانی می توان نامید.
وی افزود: سلیمانی الگویی برای ایرانی اسلامی است که دو روی هویت سکه ایرانی را با هم نشان می دهد. او نشان داد که می توان ایرانی بود و مسلمان بود و می توان مسلمان بود و ایرانی بود. او یک اسطوره افسانه ای است که در روزگار ما خلق شد و یک الگو برای تمام کسانی است که به ایران و دین و اسلام عشق می ورزند.
دبیر کل کمیسیون یونسکو افزود: نه فقط ما ایرانی ها آرامش خود را مدیون سلیمانی هستیم بلکه منطقه ما و تمام کسانی که در عراق و سوریه سر بر بالین می گذارند و حتی در کشورهای اروپایی و جهان غرب نیز مدیون سرادر سلیمانی هستند. اگر سلیمانی نبود جهان غرب هم امروز دچار چالش های فراوان بود ولی چه کنیم که آنها ناسپاس هستند و نمی خواهند آنچه را که می دانند ابراز کنند ولی در تاریخ مانده است و خواهد  ماند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، کنفرانس بین المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی به همت انجمن رهپویان فرهنگی ایرانیان و با حضور جمعی از اندیشمندان و نخبگان ایران و جهان، از شب گذشته (یکشنبه)  آغاز شد و تا ۲۹ بهمن ادامه دارد. 

اولین نشست و پنل تخصصی کنفرانس بین المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی امروز برگز ار شد.
در عصر روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه در ساعت ۱۸ و در اولین روز از برگزاری  کنفرانس بین المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی نشست تخصصی با محور” اندیشه، سیره و فرهنگ در مکتب شهید سلیمانی” با حضور جمعی ازاندیشمندان داخلی و خارجی برگزار گردید.
در این نشست افرادی همچون سید سامی خضرا،عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان، حجت الله  ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران،نبیل الحباوی امام جماعت درگاه حضرت رقیه در کشور سوریه ، حجت الاسلام صادق رجایی، دبیر کل موسسه یادبود امام خمینی(ره)در کارگیل-ایالت جامو وکشمیرهند، لاله افتخاری استاد دانشگاه و عضو شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی ، معصومه رشاد استاد دانشگاه ، عبدالصمد شیخ  محقق و پژوهشگر از هند، شیخ محمود نوری از علمای عراق  به ایراد سخنرانی و طرح دیدگاههای خود در سیره و فرهنگ مکتب شهید سلیمانی پرداختند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد