تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 4:29
کد خبر : 93239

طرح کار ناتمام به همت نوجوانان استان مرکزی در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

طرح کار ناتمام به همت نوجوانان استان مرکزی در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

– اخبار استانها – به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، یکی از مهم‌ترین اقدامات گروه‌های جهادی محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم در مناطق محروم است که در این زمینه پروژه‌ها و اقدامات مختلفی انجام می‌شود به‌طوری که با توجه به وضعیت استان سیستان و بلوچستان در زمینه آبرسانی تعدادی از روستاها جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان

– اخبار استانها –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، یکی از مهم‌ترین اقدامات گروه‌های جهادی محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم در مناطق محروم است که در این زمینه پروژه‌ها و اقدامات مختلفی انجام می‌شود به‌طوری که با توجه به وضعیت استان سیستان و بلوچستان در زمینه آبرسانی تعدادی از روستاها جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی وارد میدان شده و در این راستا خدمت می‌کند.

تعدادی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی محروم هستند به همین سبب طرح کار ناتمام ویژه این مناطق در زمینه آبرسانی به این مناطق اقدام می‌کند.

طرح کار ناتمام یکی از طرح‌هایی است که به همت نوجوانان دهه هشتادی انجام می‌شود و این نوجوانان با شور و اشتیاق پس از سازماندهی توسط امام جماعت محله وارد میدان می‌شوند.

باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، جبهه ‌فرهنگی انقلاب اسلامی نوجوانان را وارد میدان کرده و از ظرفیت آنها برای کمک‌رسانی به مردم استفاده می‌کند.

بررسی وضعیت آبرسانی در سیستان و بلوچستان/ آیا مشکلات آبرسانی در کوتاه‌مدت حل می‌شود؟+ تصاویرفرماندار شهرکرد: تکلیف امروز، جهاد در جبهه فرهنگی استاراک| جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ۱۷ سیل‌بند در “دلگان” احداث کرد/ مشارکت در آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان

آبرسانی به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان با کمک دهه هشتادی‌ها

مسئول طرح کار ناتمام جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این زمینه با اشاره به این طرح گفت: عنوان طرح کار ناتمام و موضوع آن آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان است که جبهه فرهنگی اجتماعی استان تصمیم دارد مسجد به مسجد گروه‌های دهه هشتادی از دختران و پسران را به تیم‌های ۳ نفره سازماندهی کند تا در این طرح مشارکت داشته باشند.

حسن نجمی افزود: دهه هشتادی‌ها با رضایت والدین و معرفی امام جماعت می‌توانند تبلیغ خانگی بین اقوام و دوستان انجام دهند و مبالغ کمک‌های نقدی در زمینه طرح آبرسانی را جمع‌آوری و به حساب مشترک از جمله حساب مسجد و یا مرکز ریحانه‌ طلوع (زیرنظر جبهه فرهنگی) واریز کنند.

وی ادامه داد: جبهه فرهنگی اجتماعی استان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده را به قرارگاه عاشورا مستقر در شهرستان چابهار سیستان و بلوچستان واریز می‌کند که در طرح آبرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نجمی تصریح کرد: در فعالیتی که این گروه‌های ۳ نفره دهه هشتادی انجام می‌دهند می‌توانند برنامه‌هایی از جمله عکاسی، نقاشی، سرود، شعر و سایر کارهای هنری را برای تبلیغ کار خود استفاده کنند که این کار رقابتی ایجاد کرده و گروه‌های برتر اعلام می‌شوند، علاوه بر جوایز نقدی و برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان برای این افراد زیارت مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و بازدید از مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان هم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این کار عملیات وسیعی است به طوری که حدود هزار و ۳۰۰ روستای بدون شبکه آبرسانی در منطقه سیستان و بلوچستان وجود دارد که این اقدام ممکن است چند سال طول بکشد. بنابراین تلاش می‌کنیم تا این گروه‌های کمک‌رسانی را در مساجد تشکیل دهیم تا با کارهای خود در این طرح تمرین ایثار و ازخودگذشتگی کنند و در مساجد این گروه‌ها تحت نظارت و آموزش قرار می‌گیرند.

مسئول طرح کار ناتمام جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همه دهه هشتادی‌ها می‌توانند از طریق امام جماعت مسجد محله با جبهه فرهنگی اجتماعی استان در ارتباط باشند و در این طرح فعالیت داشته باشند.

نجمی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات جبهه فرهنگی اجتماعی علاوه‌ بر ارسال کمک‌های نقدی مردم به قرارگاه عاشورا در استان سیستان و بلوچستان اعزام گروه‌های جهادی به مدت ۲ هفته در زمینه کمک به این قرارگاه و فعالیت در طرح‌های آبرسانی است.

 جمع‌آوری ۲۰۰۰ میلیون ریال در طرح کار ناتمام 

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان در این طرح جمع‌آوری شده و طرح از ابتدای ماه محرم آغاز شده است، گفت: تاکنون حدود ۱۵ گروه ۳ نفره و در مجموع حدود ۴۵ نفر دهه هشتادی دختر در قالب ۳ مسجد سازماندهی و در این طرح فعالیت می‌کنند که برای تشکیل و سازماندهی گروه‌ پسر‌ها هم برنامه‌ریزی شده و در آینده نزدیک  این گروه‌ها تشکیل می‌شوند.

نجمی افزود: طرح کارناتمام به این معنا است که شهید سلیمانی برای مردم این مناطق امنیت را هدیه و اشتغال این مناطق را سر و سامان دادند و اکنون این مناطق نیاز شدید به آب آشامیدنی دارند که در طرح کار ناتمام راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهیم و از همه فعالان فرهنگی و اجتماعی، مساجد، مدارس و کانون‌های فرهنگی مساجد درخواست داریم تا در این طرح همکاری داشته باشند و بتوانیم با این کار دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه اجرای عدالت اجتماعی را در سراسر کشور محقق کنیم.

هدف اصلی جبهه اقدامات در محله‌ها با محوریت مساجد است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به طرح کار ناتمام گفت: این طرح اکنون در مرحله داوری است و برگزیدگان آن برای زیارت تربت شهید حاج قاسم سلیمانی به کرمان اعزام و از مناطق محروم بازدید می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضا تاج‌آباد افزود: هدف اصلی جبهه اقدامات در محله‌ها با محوریت مساجد است تا مسجد مامن و پناهگاه محرومان و مستضعفان شود به طوری که حمایت از کارگران، حمایت از دانش‌آموزان که مورد هجمه سند ۲۰۳۰ قرار می‌گیرند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح کار ناتمام بهانه‌ای است که همه تمرکز بر یک عملیات داشته باشند و گام بعدی عملیات در موضوع محله‌محوری با محوریت مساجد و ائمه جماعات است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد