تاریخ انتشار : یکشنبه 26 بهمن 1399 - 5:47
کد خبر : 93035

تکمیل شش پروژه ایمنی و امنیتی در فرودگاه گیلان

تکمیل شش پروژه ایمنی و امنیتی در فرودگاه گیلان

سید محسن میر حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش پروژه های عمرانی را ۱۰۶ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این پروژها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند. وی افزود : پروژه های یادشده شامل سیستم کمک ناوبری ILS جدید، بهسازی نمای ترمینال خارجی،  توسعه ساختمان اداری و پشتیبانی به

سید محسن میر حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش پروژه های عمرانی را ۱۰۶ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این پروژها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.
وی افزود : پروژه های یادشده شامل سیستم کمک ناوبری ILS جدید، بهسازی نمای ترمینال خارجی،  توسعه ساختمان اداری و پشتیبانی به مساحت ۴۰۰ مترمربع،  پوشش تصویری و روشنایی جاده حفاظتی بطول ۱۲کیلومتر، احداث و تجهیز ساختمان پست برق  دو ترانسه، اجرای دیوار حفاظتی و جاده دسترسی بطول ۸۰۰ متر برای ۱۰هکتار از اراضی خریداری شده است.
وی در تشریح جزئیات این پروژه ها اضافه کرد: بهره برداری از سیستم کمک ناوبری ILS جدید و احداث و تجهیز ساختمان پست برق دو ترانسه با رویکرد ایمنی پرواز در فرودگاه سردار جنگل رشت با هزینه ای بالغ بر ۳۰میلیارد ریال  (بعلاوه خرید دستگاه Ils) از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اجرا شده است.
مدیر کل فرودگاه گیلان با اشاره به اجرای پروژه هایی با رویکرد  ارتقاء خدمات فرودگاهی در این فرودگاه اضافه کرد:  بهسازی نمای ترمینال خارجی و توسعه ساختمان اداری و پشتیبانی به مساحت ۴۰۰مترمربع با هدف ارتقاء کیفی خدمات به ارزش ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.
 میرحسینی با توجه به ضریب امنیتی فرودگاهها به رویکرد امنیتی فرودگاه سردار جنگل رشت نیز اشاره و تصریح کرد :پوشش تصویری و اجرای دیوار حفاظتی و جاده دسترسی به طول ۸۰۰ متر برای ۱۰هکتار  اراضی جدید خریداری شده از اقدامات امنیتی و حفاظتی این فرودگاه است که این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در  ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد