تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1399 - 11:18
کد خبر : 92729

سفر آیت‌الله رئیسی به عراق پاسخی به شیطنت‌های دشمن است/ پیگیرى پرونده ترور سرداران مقاومت

سفر آیت‌الله رئیسی به عراق پاسخی به شیطنت‌های دشمن است/ پیگیرى پرونده ترور سرداران مقاومت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به سخنرانی مهم رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش اشاره و اظهار کرد: این سخنرانی فرازهای مهمی را در برداشت که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به سخنرانی مهم رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش اشاره و اظهار کرد: این سخنرانی فرازهای مهمی را در برداشت که خلاصه آن لغو همه تحریم‌ها، راستى‌آزمایى آن در میدان عمل، نه بر روى کاغذ و برگشت ایران به تعهدات برجامى‌ بود.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامى، به‌منزله نقشه راه نظام در مواجهه با آمریکا و اروپا در قضیه برجام است، افزود: براى تحقق این نقشه راه تنها و تنها باید یک صدا از ایران و مسؤولان ارشد و میانى ایران شنیده شود.

وی به سفر قالیباف به روسیه و سفر آیت‌الله رئیسی به عراق اشاره و تصریح کرد: این سفر در نوع خود بسیار پراهمیت است، اما آنچه که اهمیت سفر قالیباف را دوچندان کرد، پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامى به پوتین است که به گفته رئیس مجلس، نقشه‌ راه نگاه به شرق که سیاست‌ها و راهبردها و راهکارهاى مهمى را در بردارد.

رحیمی با تاکید بر اینکه عراق شریک راهبردى و همسایه درجه اول ایران محسوب مى‌شود، ادامه داد: زیرساخت این پیوند، فرهنگ مشترک دینى و مذهبى و ارتباطات چندصدساله فرهنگى و مذهبى است که با وجود جنگ هشت ساله با قوت ادامه یافته است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه سفر آیت‌الله رئیسى در موقعیت حساس کنونى که دشمن ایران و عراق درصدد شعله‌ورسازى اختلافات هستند، سفرى مهم و تعیین‌کننده است و به‌نوعى پاسخ عملى به شیطنت‌هاى دشمن است، افزود: استقبال گرم مردم عراق از رئیسى نشان داد که شعار «ایران و العراق لایمکن الفراق» در حال تبدیل به یک باور عمومى دربین مردم دو کشور است.

وی با تاکید بر اینکه این سفر مى‌تواند به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و توافقنامه‌هاى مهمى بین ایران و عراق منجر شود و گشایش زیادى را از ظرفیت‌هاى حقوقى و قضایى، از جمله آزادى زندانیان دو کشور در بر داشته باشد، ادامه داد: هم‌چنین در راستاى توسعه دیپلماسى قضایى براى رفع مشکلات دو کشور در مسیر تبادلات تجارى و اقتصادى، گام‌هاى مهمى برداشته خواهد شد.

رحیمی نکته مهم در روابط ایران و عراق را اشتراک نظر و دیدگاه دو کشور براى محاکمه عاملان جنایت فرودگاه بغداد دانست و گفت: پیگیرى پرونده ترور سرداران مقاومت هدف هر دو کشور است و براى تحقق این مهم، نیاز به همفکرى و راهکاریابى و اقدام عملى است.

 انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد